A múlt hétvégi Olasz Nagydíjjal nemcsak Európának intett búcsút az idei évre a Forma-1 mezőnye, hanem a paddockok legfőbb látványosságának számító motorhome-oknak is. A mobilpalotákat összerámolták és a következő idényig pihentetik, néhányat viszont nyugdíjaznak: az F+1 Blog információi több csapat, például a legnagyobb komplexumot működtető Red Bull is újítani készül ezen a fronton 2019-re.
Az idény hátralevő részében megrendezésre kerülő távoli futamokon erre a célra épített kis hospitality-épületeket használnak majd a csapatok, míg a motorhome-ok zöme összecsomagolva pihen majd az istállók főhadiszállásain, esetleg a létesítmények üzemeltetéséért felelős alvállalkozók központjaiban. Azt már most biztosra vehetjük, hogy a paddock másképp fest majd 2019-ben, mint az utóbbi években, néhány alakulat ugyanis újítani készül ezen a területen.
Az F+1 Blog információi szerint leszerelik például az egész paddock legnagyobb monstrumának számító Energy Stationt, a Red Bull Racing és a Toro Rosso otthonát. Úgy tudjuk, hogy az elhatározás hátterében az energiaitalos vállalat vezére, Dietrich Mateschitz áll, akinek már nem tetszik a hosszú évek óta szolgáló létesítmény: az osztrák milliárdos már nem tartja elég modernnek és mutatósnak a épületet, ezért néhány hónappal ezelőtt kiadta az utasítást, hogy új motorhome-ot szeretne látni az F1-ben a 2019-es idénytől.
Arról már határozott is a vállalat és a két versenycsapat vezetése, hogy az elkészült tervek közül melyiket kívánják megvalósítani, ahhoz viszont, hogy ez meg is történhessen, a paddock területét felosztó Formula One Management engedélyére is szükség volt. Információink szerint ezt a közelmúltban kapták meg, így éppen ezekben a napokban kezdődött meg az új motorhome gyártása.
A készülő komplexumról egyelőre annyit sikerült kideríteni, hogy alapterületét tekintve legalább akkora lesz, mint az eddig használt Energy Station, ám a fém és az üveg helyett a fa lesz a domináns anyag, s nem csak otthonosabbra szabják az épületet, hanem nagy gondot fordítanak arra is, hogy könnyebben és gyorsabban legyen szét- és összeszerelhető a jelenleginél. Forrásaink szerint az alkotók igyekeznek minél jobban kihasználni a rendelkezésre álló időt, így az új motorhome előreláthatólag nem a 2019-es felkészülési időszak kezdetére, hanem az új szezon európai időszakát megnyitó, május közepén esedékes Spanyol Nagydíjon lesz majd először használatban.
Nem csak a Red Bull újít motorhome vonatkozásában, hanem az F+1 Blog információi szerint a Renault és a Haas is. A franciák paddock-főhadiszállása jelenleg a Lotus istállóval együtt megvásárolt, a néhai Toyota által legyártott és használt motorhome, amelyet jövőre egy – állítólag- vadonatúj komplexumra cserélnek. Nemhiába: ahová olyan sztárpilóta érkezik, mint Daniel Ricciardo, ott már a külcsínre is többet kell adni. Velük együtt a Haas is szintet lép: az amerikai-brit formáció egy parányi létesítményben húzta ki fennállása első három idényét, Gene Haas azonban úgy döntött, hogy immáron hajlandó megfinanszírozni egy nagyobb paddock-épület beszerzését és működtetését is.
Az F1 talán legtakarosabb motorhome-ja a Hondáé, amelynek belseje egyszerre elegáns és fiatalos, ráadásul úgy, hogy nagyszerűen vegyíti a japán és az európai stílusjegyeket. A jövőre a Toro Rosso mellett már a Red Bull Racing erőforrásairól is gondoskodó márka nem vadonatúj létesítménnyel rukkol majd elő, inkább kibővítik a jelenlegi: az F+1 Blog információi szerint a régi-új motorhome jóval nagyobb alapterületű lesz, mint a mostani konfigurációban.