Aki esetleg komolyan elhitte, hogy Sebastian Vettel valóban bánja a szepangi, a csapatutasítás ellenére végrehajtott előzést, azok szerdán komoly arculcsapást kaptak a némettől. A háromszoros világbajnok olyan provokatív megnyilvánulással rukkolt elő, amely után biztosra vehetjük, hogy Mark Webber - történjék bármi az idei szezon hátralevő részében - 2014-ben már nem lesz a Red Bull Racing versenyzője.

Nem csitul a hangulat a Red Bull háza táján a szepangi Vettel-gate óta: a háromszoros világbajnok – aki a malajziai futamon a csapat utasítására fittyet hányva megelőzte kollégáját, Mark Webbert, s ezzel megnyerte a versenyt – a hétvégi Kínai Nagydíj közeledtével újra felpaprikázta a kedélyeket, ugyanis a közvetlenül a futam után tett, a csapat által is sugallt bűnbánó kommentárok ellenére leszögezte, hogy esze ágában sincs elnézést kérni a történtekért…

„Nyilvánvalóan mindenkinek az ragadt meg a fejében, ahogyan a verseny véget ért, s úgy vélem, hogy ahhoz nem tudok már semmit hozzátenni, ami történt. Rögtön utána mondtam a csapatnak, hogy elnézést kérek, amiért felülbíráltam a döntésüket, amit nem kellett volna megtennem, mást azonban nem tudok mondani. Nem kérek elnézést a győzelemért, mert szerintem elsősorban ez az, amiért alkalmaznak, és ezért vagyok itt. Imádok versenyezni és éppen ezt tettem akkor is” – nyilatkozta a pilóta.

Vettel állásfoglalása annak fényében mindenképpen különös, hogy Helmut Marko sportigazgató a napokban újra pedzegette: a Red Bull-fővezér Dietrich Mateschitz ’nagyon szomorú’ volt a német húzása miatt. Érdekes színezetet ad a friss fejleménynek az is, hogy fajsúlyos ügyekben szokatlan módon a pilóta nem egy csapatkommünikében, vagy a sanghaji versenyhétvége valamelyik sajtótájékoztatóján fejtette ki álláspontját, hanem egy olyan videóinterjúban, amelyet az Infiniti tett közzé.

Köztudott, hogy az Infiniti az idei évtől szorosabbra fűzi a szálakat a Red Bull és magával a pilótával is, aki eddig nagykövetként képviselte a prémiumgyártót, ám néhány nappal a botrányos végkimenetelű maláj forduló után ’teljesítményért felelős igazgatóvá’ nevezték ki. Egyszerre ironikus és sokat mondó, hogy az ominózus videóban Vettel honfitársával, Andreas Sigllel, a japán márka F1-es programjának vezetőjével társalog, aki fanatikus támogatója, Webbert sosem szívlelte igazán, s februárban, az RB9-es bemutatója után az F+1 Blognak adott exkluzív interjújában célzott rá: a márka tenni is hajlandó azért, hogy Vettelnek eszébe se jusson átpártolni a Ferrarihoz, amely már évek óta szeretné leigazolni.

Bár az Infiniti és a Red Bull együttműködését a felek által hangsúlyozott, az egyre szorosabb közös munkát hirdető állásfoglalások ellenére sokan még mindig pusztán marketing alapokon nyugvó szövetségnek tartják, ez a mostani, a csapattal szembemenő kommunikáció akár az első jele is lehet annak, hogy a gyártó befolyása valóban megnőtt a csapatnál és már ezt is megengedhetik maguknak. Ha így van, az biztosan nem jól jel Webber számára, akinek így talán akkor sem lenne esélye a szerződéshosszabbításra, ha épp nem most ábrándult volna ki a Red Bullból.

Talán az sem véletlen, hogy Marko – aki szintén sosem volt híve Webbernek – a napokban újra megszellőztette, hogy figyelik a pilótapiac alakulását és már van is egy kiszemeltjük: „Kimi Räikkönen azok közé tartozik, akik esélyesként szerepelnek a jövő évi listánkon” – fogalmazott az osztrák szakvezető.

Több külföldi szaklap azt is megjegyezte: Webberről az utóbbi hónapokban több ízben is elterjedt, hogy amennyiben az idény végén távozna a Forma-1-ből, talán a Porsche jövőre újrainduló Le Mans-i prototípus-programjában folytatná pályafutását.