2008 óta semmit nem nyert a Forma-1-ben a Ferrari, de a jelek szerint a maranellói gyártó nem sínyli meg a hosszas vb-ínséget: egy friss tanulmány szerint a közúti sportkocsijairól és versenycsapatáról híres olasz vállalaté a legerősebb márkanév a világon.

A kimutatást egy független brit márkaértékeléssel foglalkozó szervezet, a Brand Finance készítette, amely természetesen nem a Forma-1-re vagy a versenysport világában elért eredményekre alapozva, hanem számos szempontot figyelembe véve állította fel a rangsort. Mérlegelték például a kívánatosságot – ki ne áhítozna mondjuk egy Ferrari 458 Italiára? - , az ügyfelek elégedettségét és lojalitását, az online jelenlétet, valamint a dolgozók elégedettségét is.

„A sárga alapon ágaskodó paripát a világon mindenütt azonnal felismerik, még ott is, ahol nincsenek aszfaltozott utak. A Ferrari saját hazájában és világszerte számos csodálóval bír, ráadásul ez több, mint márka iránti elkötelezettség, ez már igazi kultusz, szinte vallás. A márka ereje megkérdőjelezhetetlen” – mondta a kimutatással kapcsolatban David Haigh, a Brand Finance vezérigazgatója.

Érdekesség, hogy a kimutatás eredményét épp február 18-án, a legendás alapító, Enzo Ferrari születésének 116. évfordulóján hozták nyilvánosságra. Szebb elismerést aligha kaphatott volna a vörös vállalat, s ezt vélhetően nem árnyékolja be az sem, hogy a márkák érték szerinti listáján – amelyet idén is az Apple vezet – 4 milliárd dolláros értékükkel csak a 350. helyen végeztek.

Luca di Montezemolo elégedett lehet

„A különbség a kettő között az, hogy az Apple képes több pénzre váltani a márkát. Vegyük például a tableteket, amelyek már léteztek az iPad előtt is, de a közvélemény az Apple márkanév révén figyelt fel erre a koncepcióra, amely kereskedelmi tekintetben ennek köszönhetően kezdett el szárnyalni” – magyarázta Haigh.

A legerősebb márkák között a listavezető, új F1-es gyárának építésén dolgozó és a versenycsapatnál kisebb átszervezéseket végrehajtó Ferrari mellett szerepel a nagy Forma-1-es rivális Red Bull is, amely az olaszokhoz – valamint kilenc másik márkához hasonlóan – a legmagasabb, AAA+ minősítést kapta a Brand Finance értékelésében.