Noha jelen pillanatban minden jel arra utal, hogy Nico Rosbergnek nem sok sansza van Lewis Hamilton ellen, a Mercedes-páros vb-csatája egészen az évad végéig eltarthat – véli a korábbi négyszeres vb-első, Alain Prost. Monacói sajtóértekezletén a Renault márkanagyköveteként is tevékenykedő egykori klasszis rámutatott: már évekkel ezelőtt figyelmeztette a francia gyártót, hogy a Mercedes rövidesen elsöprő fölénybe kerül.

Noha a Fernando Alonsót a Mercedesszel hírbe hozó spekulációk egyre erősödnek a monacói paddockban, ráadásul a spanyol jól muzsikált a csütörtöki edzéseken, a helyszínen továbbra is csillagos márka házon belüli csatája áll a középpontban. Aki csak él és mozog azt találgatja, hogy mi lehet a végkimenetele az utóbbi négy futamot zsinórban nyerő, Barcelona óta vb-éllovas Lewis Hamilton, valamint az évadnyitón aratott diadala óta nyeretlen, ám ugyanolyan Ezüstnyílban ülő és tavaly a hercegség futamát megnyerő Nico Rosberg újabb csatájának végkimenetele.

Noha az utóbbi négy vb-címet besöprő Red Bull révén – részben – a Renault feladata lenne, hogy gátat szabjon a Mercedes-fölény egyre démonibb mértékének, csütörtöki sajtóértekezletén a márka nagykövete, Alain Prost is inkább a Hamilton-Rosberg párharcon elmélkedett. A franciák legendája saját álláspontot képvisel: míg a közvélemény arra számít, hogy Hamilton ezen a hétvégén döntő fontosságú csapást mérhet Rosbergre, addig Prost szerint minden esély megvan arra, hogy a két versenyző különvetélkedése egész az idény végéig eltarthat.

„Nagyon közel vannak egymáshoz, nagyon szoros csatát vívnak, így most még szinte lehetetlen megmondani, hogy mi lesz a vége. Arra számítok, hogy hosszú, nagyon hosszú lesz a világbajnoki küzdelem” – mondta az újságíróknak Prost.

Szerda éjjel elterjedt, hogy egy zártkörű Mercedes-vacsorán Niki Lauda kerek-perec kijelentette: arra számít, hogy elfajulhat a párharc Hamilton és Rosberg között. Prostnak bőven van tapasztalata a gyűlölettől fűtött házon belüli csatározásokkal kapcsolatban, Ayrton Sennával kegyetlen küzdelmet vívtak egymással, s mint kifejtette: benne van a pakliban, hogy valóban elfajul a brit és a német különmeccse.
 
„A jelek szerint a csapat nagyon jól kezeli a helyzetet, de sok múlik a versenyzők karakterén is. Bármi történhet. Nem akarok belemenni a történelmi részletekbe, de elég csak arra gondolni, hogyan alakultak közöttünk a dolgok 1989-ben, Imolában, amikor volt egy megegyezésünk. Egyetlen apróság is felboríthat mindent, elég egy pici nézeteltérés vagy egy kisebb változás a csapaton belül. Nem szabad elfelejteni viszont azt, hogy eltelt több mint húsz év azóta és most a Mercedesről beszélünk” – fogalmazott a sportágat csapatvezetőként is megjáró Prost, aki neveket nem említve elárulta, hogy a Mercedestől többen is kértek már tanácsot tőle: „Néha megkérdezik, hogy én hogyan csinálnám, mit javaslok nekik.”

Arra a kérdésre, hogy minek tudható be a Mercedes fölénye, Prost sem tudott választ adni, ám hangsúlyozta, hogy a gondosan eltervezett, jól felépített program biztosan a nyomós okok között van: „Az utóbbi két évben szépen kirajzolódott, hogy komoly terv mentén dolgoznak, így mondtam is folyamatosan a Renault-nak, hogy az idei lesz az év, amikor nagyon nehéz lesz felvenni velük a versenyt. El kell ismernünk, hogy mi jelenleg lépéshátrányban vagyunk hozzájuk képest. Talán korábban kezdték a fejlesztéseket, így nekünk nincs más esélyünk, mint lépésről lépésre haladva ledolgozni a hátrányunkat.”

Boxutcai források szerint a Mercedes és a Renault idei hajtáslánca között legalább 50 lóerő a különbség a csillagosok javára, amit egyáltalán nem könnyű ledolgozni. Prost szerint a Renault felzárkózását nehezíti, hogy míg a Mercedes alapozhat a saját gyári csapatára, addig a francia márkának – motorszállítóként – több csapattal kell együtt dolgoznia.

„A Mercedes az első futamokon sokkal jobb volt mindenkinél. Nagyon nehéz megmondani, hogy hol tartunk hozzájuk képest, hiszen jelenleg még az üzemanyag is nagyon komoly különbségeket teremt. Meglátjuk, hogyan alakul a felzárkózás. Barcelona jó lecke volt, mert mindenki arra számított, hogy picit összerázódik a mezőny, erre a Mercedes sokat fejlesztett az autóján és növelte előnyét. Egyetlen pillanatra sem állhatunk le a fejlesztésekkel és szerencsére most már a csapataink is sokkal optimistábbak” – fogalmazott Prost, aki immáron közvetlenül nem érintett a Renault Sport napi ügyeinek irányításában, ugyanis saját elmondása szerint maga kérte a szimpla nagykövetté minősítését. Az arcán látható cinkos mosoly arról árulkodott, hogy valóban jóelőre sejtette: idén a Renault kevesebb dicsőségre, sokkal több macerára számíthat, a folyamatos magyarázkodásból, a bizonyítvány magyarázásában pedig nem akart szerepet vállalni.