Nem tudni pontosan, hogy mikor készült, mindenesetre érdekes az a fotó, amelyet az Axis of Oversteer blog közölt a minap Kimi Räikkönenről, akit cigarettázás közben kaptak lencsevégre.

A népszerű autós blog a poszt címében nemes egyszerűséggel annyit közölt, hogy „Kimi Räikkönen felkészülése a Kanadai Nagydíjra”, s a szemlátomást ittas, cimborájával mulató finnt „legendának” minősítette. Az, hogy Räikkönen előszeretettel néz a pohár fenekére, egyáltalán nem újdonság, arról viszont, hogy a Lotus pilótája néha pöfékel is, ritkábban hallani.

Mint az F+1 Blog egyik forrása a Monacói Nagydíj hétvégéjén rámutatott: a 2007-es világbajnok még manapság is szívesen bulizgat a haverjaival, de sokat szelídült az utóbbi időben. „Ha teheti, kirúg a hámból, de azért jóval visszafogottabb, mint korábban. Huszonéves korában jóval féktelenebbül mulatozott” – fogalmazott informátorunk, aki leszögezte: a versenyző nem számít aktív dohányzónak, csak az italgőzösebb partikon fordul elő vele, hogy rágyújt.

Az továbbra is rejtély, hogy ki vagy kik azok a Forma-1 jelenlegi mezőnyében, akik rendszeresen cigarettáznak. Arról, hogy egyáltalán vannak ilyenek, néhány hónapja Nico Rosberg lebbentette fel a fátylat egy olasz lapnak adott interjújában, igaz, neveket akkor, és azóta sem volt hajlandó elárulni, így a paddock-ban is csak találgatásokat hallani ezzel kapcsolatban.

Ha bagózással készült Montrealra, ha nem, Räikkönen a monacói szerény 10. helyezés után bizonyosan sokat vár a kanadai hétvégétől. Arra a kérdésre, hogy mi kell a Gilles Villeneuve nevét viselő pályán a jó eredményhez, mókásan mindössze annyit jegyzett meg, hogy „egy jó autó”, ugyanakkor hangsúlyozta: harci kedve egyáltalán nem csappant meg amiatt, hogy a hercegségbeli hétvége miatt hátránya a pontversenyben 4-ről 21 egységnyire nőtt a Red Bull címvédő fenegyerekéhez, Sebastian Vettelhez képest.

„Nőtt ugyan a hátrányom, de még semmi nem lefutott” – mondta a bajnoki tabella 2. helyét 86 ponttal elfoglaló finn. „Egyelőre a szezon korai szakaszában járunk, 21 pontot pedig nem túlságosan nehéz ledolgozni, pláne akkor, ha valamikor Sebastiannak is becsúszik egy rosszabb hétvége. Most az a legfontosabb, hogy versenyteljesítmény tekintetében minél hamarabb visszatérjünk a Monaco előtti szintre.”