Nem pihen Sebastian Vettel: a Red Bull háromszoros világbajnok címvédője alig 24 órával a töréssel-zúzással gazdagon tarkított Monacói Nagydíjon elért 2. helyezése után már a dél-franciaországi Le Castellet-ben száguldott. A német az Infiniti teljesítményért felelős igazgatójaként a Paul Ricard pályán a márka sportautóit tesztelte.

Az Infiniti Red Bull Racing pilótája az Infiniti legújabb utcai autójának és versenytársainak kiértékelésével töltötte a napot, a gyártó európai fejlesztési szakembereinek körében, akik a cég bonni (Németország), illetve barcelonai (Spanyolország) központjaiból érkeztek – derült ki a japán márka közleményéből.

Luis Bravo, az Infiniti ügyfél-orientált járműmérnöki beállításaiért felelős európai vezető úgy véli, hogy a cél Vettel és a mérnökcsapat tökéletes egyetértése abban, hogy mitől lesz nagyszerű egy autó. Az Infiniti utcai autóinak fejlesztése során a 2013-as bajnokságot jelenleg vezető Vettel idén fontosabb szerepet kap a tesztelésben.

„Sebastian teljesítményigazgatóként jelentős szerepet kapott a csapatban és nagyon örülünk, hogy vele dolgozhatunk.” – mondta Bravo. „Ma adódott az első alkalom, hogy felmérjük, Sebastian mit vár egy prémium, nagyteljesítményű utcai autótól, és figyelembe vegyük ennek a fontos felmérésnek az eredményeit az Infiniti következő generációs „Q” autóinak fejlesztésekor.”

Bravo specialista mérnökcsapata több órát töltött annak a vizsgálatával, ahogyan Vettel a legújabb nagyteljesítményű prémiumautókat vezette a legendás Paul Ricard pályán, Franciaországban, amely elsőosztályú teszthelyszínnek bizonyult. A mérnökök célja az volt, hogy egyenesen Vetteltől hallják a számára legfontosabb jellemzőket az irányíthatósággal, a kormány visszajelzéseivel, a jármű rugalmasságával és vezetési komfortjával kapcsolatban.

„Ahogyan az Infiniti új autóit fejlesztjük, nagyon fontos, hogy mindnek következetes vezetési stílust adjunk. Ezért kifejezetten hasznos, hogy sok autót vezethetek újra és újra ugyanazon a pályán.” –mondta Vettel. „A Forma 1-es autókhoz hasonlóan itt is érdekes, hogy mennyire különbözően lehet beállítani a kormány visszajelzését, a fékezést és az olyan segédrendszereket, mint az ESP vagy a kipörgésgátló. Ezek megfelelő beállítása tesz egy autót igazán nagyszerűvé.”

Sebastian Vettelt a 2013-as New York Auto Show alkalmával nevezték ki az Infiniti teljesítményigazgatójává. Ez a pozíció kiterjeszti és megerősíti Vettel kapcsolatát a prémium márkával, amely formálisan 2011-ben kezdődött. Vettel már lényeges szerepet játszott az Infiniti jelenlegi kínálatának fejlesztésében is, az Infiniti FX Vettel Edition-től kezdve a legújabb modell, az Infiniti Q50 fejlesztéséig.

Az Infiniti elnöke Johan de Nysschen így nyilatkozott: „Sebastian fokozott szerepe az Infinitinél a következő lépés, hogy a Forma 1-es programunkat integráljuk az Infiniti termékfejlesztési folyamataival. Különös érzékenysége a beállítások terén nagyon népszerűvé tette Sebastiant a fejlesztő mérnökök körében, akik meg is ragadták az alkalmat, hogy tökéletesítsék a felfüggesztést, a fékeket és a kormányzást. Ezek nagyszerű hírek az Infiniti sofőröknek, akik közvetlenül élvezni fogják a kiváló járműdinamika előnyeit.”

A teljesen új Infiniti Q50 fejlesztése során Vettel egészen a fejlesztés korai szakaszától sok időt töltött Japánban a mérnökökkel, és ellátta őket világklasszis tanácsaival a dinamika, a teljesítmény és a kormány visszajelzései kapcsán.