Mark Webber sortüzet nyitott a sportfelügyelőkre a Twitteren amiatt, hogy a Szingapúri Nagydíj után Fernando Alonsóval együtt figyelmeztetésben részesítették a levezető körös „taxizás” miatt. Az ítélet megosztja a véleményeket.

Bár a Webber-Alonso taxi a pálya belső kamerahálózatának felvételei alapján korántsem volt annyira veszélytelen, mint amilyennek tűnt, az energiaitalosok veteránja berágott az ítéleten. Neki emiatt jóval több a bosszankodnivalója, mint Alonsónak, aki elfuvarozta a parc ferméhez: mivel a szezon végén visszavonuló ausztrálnak már volt két figyelmeztetése az évad korábbi szakaszából, a mostani harmadik „fegyelmezés” már tíz rajthelyes büntetést von maga után, amely a soron következő Koreai Nagydíjon lép életbe.

„Az, hogy @alo_oficial és én figyelmeztetést kaptunk a verseny után történtekért, egyszerűen komikus. Csodálatos pillanat volt és a rajongók is imádták” – írta mikroblogján Webber, aki egy következő üzenetben cáfolta azt az állítást, hogy a lángoló Red Bull eloltása után a pályabírók próbálták megakadályozni, hogy beszaladjon a pályára, de fittyet hányt erre.

A jövőre már a Porsche Le Mans-i csapatának kötelékét erősítő pilóta a tiltakozás jeleként kiposztolt két fotót is. Az egyiken a Forma-1 történetének múltbeli, a mostanihoz hasonló taxizásai láthatóak, míg a másikon a sors furcsa fintoraként Derek Warwick – aki Szingapúrban sportfelügyelő volt - utazik Gerhard Berger Ferrariján: „Úgy tűnik, hogy az egyik szingapúri bíra is csinált ilyet…” – írta a fotóhoz Webber.

Warwick és Berger

Hamiltont – akinek Rosberggel együtt korrigálnia kellett a pályán álló Ferrari és Webber miatt – saját bevallása szerint „sokkolta” az eset, Webber ugyanakkor egy rajongói megnyilvánulásra reagálva megjegyezte: „Hé, cimbora, ha megbízom a többi toppilótában 280-nál a falak között, akkor miért ne bíznék bennünk 60-70-nél egy levezető körben?”

Nem meglepő módon a régi időket idéző megmozdulás elnyerte a rajongók tetszését, s a szakmában is szép számmal vannak, akik szerint nem volt jogos a sportfelügyelők döntése. Jenson Button már a futam után jelezte a Twitteren, hogy a ’sportemberi hozzáállást nem kellene büntetni’, a Red Bullt irányító Christian Horner is eltúlzottnak minősítette a szankciót, míg David Coulthard a BBC honlapján vezetett rovatában hangsúlyozta: a versenypályán talán nincs is biztonságosabb momentuma a versenyhétvégének, mint a futamot követő levezető kör.

„Függetlenül attól, hogy milyen a kedélyállapota, a versenyző a levezető körben csak egyetlen dolgot csinál, kontrollált körülmények között beviszi az autót. Akkor már mindenki kimerült és igyekszik lehiggadni. Az a legbiztonságosabb időszak a pályán” – fogalmazott a skót ex-pilóta, aki hozzátette: „A szabályokat természetesen be kell tartani, de ez nem jelenti azt, hogy rossz szabálynak maradnia kell.”

Lehet morfondírozni azon, hogy jogos volt-e az ítélet vagy sem, az viszont tény: ha bárki képes lett volna érdemi veszélyt jelenteni Sebastian Vettel győzelmére, valószínűleg szó sem esne a taxis incidensről, s talán olyan mémek sem lépnék el az internetet, mint az alábbi…