Mark Webber már június végén közölte, hogy az évad lezárultával távozik a Red Bulltól és a Forma-1-ből is, ám a hétvégi Szingapúri Nagydíj előtt megszellőztette: még mindig kap különféle ajánlatokat F1-es istállóktól. Az ausztrál elárulta azt is, hogy mit tart 2002 óta datálódó pályafutása legrosszabb lépésének…

Aligha lehet kétséges, hogy az idei a Forma-1 történetének talán legőrültebb szezonja a pilótapiacon. Ugyan a két legértékesebb hely, a Red Bull és a Ferrari szabad állásai már elkeltek, a háttérben még mindig óriási a mozgolódás: erre enged következtetni az is, hogy a hétvégi Szingapúri Nagydíj előtt a visszavonulását már a nyáron bejelentő Webber is elkottyintotta, hogy a mai napig kap F1-es ajánlatokat.

Az ausztrál – aki a hosszú távú versenyzés világába távozik és a következő idénytől az LMP1-es géposztályban újra támadó gyári Porsche-alakulathoz igazol – a Daily Mail című brit lapnak tett utalást az ajánlatokról, egyúttal hangsúlyozta: a visszavonulásával kapcsolatos, az évad rajtja előtt meghozott döntését esze ágában sincs megváltoztatni.

„Már tavaly decemberben, az új szezonra való felkészülés megkezdése előtt döntöttem” – idézte a szigetországi lap Webbert. „Már várom az új kihívást, hogy a Porsche csapatával a Sportautó-világbajnokságon, például Le Mans-ban versenyezhessek. Volt érdeklődés F1-es csapatok részéről is, sőt, még most is van, de így döntöttem, boldog vagyok és már készülök a jövőre. A hosszú távú versenyzés egyébként közel áll a Forma-1-hez. Azok az autók is nagyon, nagyon gyorsak, bizonyos helyzetekben éppen annyira, mint az F1-esek.”

Arról természetesen nem tett említést Webber, hogy kiktől kapott mostanában ajánlatokat, ám az F+1 Blog két hete, a monzai paddockban úgy értesült, hogy tavaly, illetve az idei évad korai szakaszában a Ferrari is komoly tárgyalásokat folytatott az ausztrállal Felipe Massa pozíciójáról. Ha minden igaz, az egyezkedés végén a versenyző mondott nemet a végül Kimi Räikkönent szerződtető vörösöknek, mert elégedetlen volt az ajánlat anyagi részével. Úgy hírlik, hogy a finn menedzsere, Steve Robertson évi 11 millió eurós fizetést alkudott ki védence számára, a jóval kisebb marketingértékkel bíró ausztrálra viszont nem szántak ennyit, így a pilóta nemcsak a jövőbeli lehetőségeket, hanem a bevételeit tekintve is jobban járt a Porsche ajánlatával.

Webber egyébként sokat vár utódjától, a Toro Rossótól fellépő honfitársától, Daniel Ricciardótól, aki véleménye szerint képes lesz jó eredményeket produkálni, ha – mint fogalmazott - „korán nyakon csípi” a sikergyáros Sebastian Vettelt. Noha sokan arra számítanak, hogy a jövő évi drasztikus szabálymódosítások felboríthatják a jelenlegi erősorrendet és megtörhetik a Red Bull dominanciáját, az ausztrál szerint a főtervező Adrian Newey szerepvállalása garancia lehet az energiaitalosok formájának megőrzésére.

„Biztos vagyok benne, hogy erősek lesznek a következő néhány évben is, különösen úgy, hogy velük lesz Adrian Newey. 2009-ben is komoly szabályváltozások mentek végbe és Adrian minden elölről kezdve akkor is képes volt nagyot alkotni” – fogalmazott Webber, aki szerint fiatal honfitársának attól sem kell tartania, hogy mint az korábban kiszivárgott, a Red Bull pilótafülkéje várhatóan szűk lesz számára: „Adrian autóiban valóban kevés a hely, az én pályafutásom is erről szólt! Nem vagyok egy zsoké-alkat, de dolgoztunk rajta és minden rendben volt.”

Webber az interjúban felfedte azt is, hogy mit bánt meg a leginkább Forma-1-es pályafutása során. Nem azt, hogy nem pörkölt oda többször vagy jobban Vettelnek, akivel számos összetűzése volt az utóbbi években, sokkal inkább azt, hogy 2004 végén nem a Fernando Alonsóval a következő két évben vb-címeket nyerő Renault-nak, hanem a Williamsnek szavazott bizalmat.

„Sajnálatos módon elutasítottam az ajánlatot. Így alakult, s mint utólag kiderült, nem ez volt a legjobb döntés” – mondta a 9 futamgyőzelmet és 11 pole pozíciót jegyző pilóta, aki a 2002-es, minardis bemutatkozás után két szezont a Jaguarnál, kettőt pedig a Williamsnél húzott le, mielőtt a Red Bull kötelékébe szegődött, ahol 2007 óta versenyez.