Első éles bevetésén vett részt csapatfőnök-helyettesként a múlt hétvégi Kínai Nagydíjon Claire Williams. Noha sokan elkönyvelték, hogy a hölgy a gyakorlatban máris átvette édesapja, a legendás alapító-fővezér Sir Frank Williams helyét, az érintett sietve leszögezte: még mindig a kerekesszékben élő szakvezető szava a döntő.

Claire Williams előléptetését március végén, a Malajziai Nagydíj után jelentette be a grove-i különítmény, s ezzel nyilvánvalóvá vált, hogy bár az utóbbi években többen is eséllyel pályáztak Sir Frank Williams helyére, az együttes irányítása várhatóan a neves alapító-nagyfőnök leköszönése után is a családban marad. Mint ismeretes, elsőként az éveken át ügyvezető igazgatóként tevékenykedő Adam Parr volt az, akit Williams majdani utódjaként emlegetett, ám a szakember összetűzésbe keveredett Bernie Ecclestone-nal, így távoznia kellett, majd a társtulajdonosként képbe kerülő Toto Wolff volt a következő jelölt, de az osztrák az idei évre átpártolt a Mercedeshez, ahol sportigazgatóként ténykedhet.

Williams lányának kinevezését sokan úgy értelmezték, hogy a 70 éves szakember – aki a közelmúltban özvegyült meg – máris átadta hatalmát leányának, azonban a hölgy múlt hétvégén, Sanghajban tisztázta: stratégiai fontosságú kérdésekben még mindig az „öreg” szava a döntő.

„Továbbra is Frank az elsőszámú vezetőnk, ez nem változott” – mondta Claire Williams az FIA hivatalos sajtótájékoztatóján. „A csapat struktúrája nem sokat változott. A Williams istállót az igazgatótanács által összeállított bizottság irányítja, beleértve az üzlettel kapcsolatos napi teendőket is. Legfeljebb annyi változik, hogy személyesen leszek jelen minden egyes futamon, amihez már egyébként is hozzá vagyok szokva.”

Monisha Kaltenborn tavaly a Forma-1 történetének első női szakvezetője lett, amikor a leköszönő Peter Sauber helyére lépett a Sauber istálló élén. Noha a svájci egylet idei szezonkezdete nem túl fényes, a hölgy jól elboldogul az alakulat irányításával, s aligha lehet kétséges, hogy Claire Williamsnek is megvannak a tisztséghez szükséges képességei, tapasztalatai. Gyermekkorát a Forma-1 világának közelében töltötte, majd felnőttként előbb a csapat sajtóosztályán dolgozott, aztán kommunikációs igazgatóvá, 2011-ben pedig – amikor a gárdát működtető vállalat a tőzsdére lépett – a befektetői kapcsolatokért felelős vezető tisztségét töltötte be.

Eme sorok írója az évek során számos alkalommal győződött meg arról, hogy Williams precíz, pontos, kedves és segítőkész, ugyanakkor kellően talpraesett, határozott és remek problémamegoldó is. Saját bevallása szerint édesapja mindig többet követelt meg tőle, mint mástól, így megtanulta azt is, hogy milyen a kemény munka. Azt, hogy ilyen tulajdonságokkal jó csapatfőnök válhat-e belőle, csak az idő fogja megmutatni, az mindenesetre biztos, hogy helyettes szakvezetőként további, kulcsfontosságú tapasztalatokra tesz majd szert.

„Jómagam a csapatban mindig az üzleti oldalra összpontosítottam és azon dolgoztam, hogy a költségvetésünk megfelelő legyen, elegendő a versenyzéshez. Ez nem változik a továbbiakban sem, ez lesz az elsődleges feladatom. Csapatfőnök-helyettesként a tevékenységünk műszaki oldalát is felügyelnem kell, így szorosan együtt dolgozom majd a technikai igazgatónkkal, Mike Coughlannel, hogy minden forrás adott legyen a csúcsra való visszatérésünkhöz. Lesznek feladataim a felügyeleti oldalon is, így az FIA-val és a FOM-mal kapcsolatos ügyeket is nekem kell kezelnem” – mondta feladatairól a hölgy.

Az biztos, hogy az újdonsült csapatfőnök-helyettesnek a műszaki területtől sem kell megijednie, párja ugyanis nem más, mint Andrew Murdoch, aki az együttes kötelékét erősítő Pastor Maldonado versenymérnöke.