Noha a McLaren a csapat saját kalkulációi szerint máris kéthetes csúszásban van a 2018-as versenyautóval kapcsolatos tennivalókkal, nagy reményeket fűznek a Renault-val kötött szövetséghez. Eric Boullier, a wokingiak versenyigazgatója elismeri, hogy a "gyári" státusz feladása nem egyszerű, ugyanakkor a szakember leszögezte: olyan feltételeket alkudtak ki a franciáknál, amelyek értelmében a patinás egylet több lesz egyszerű ügyfélnél.
Eric Boullier, a McLaren versenyigazgatója megerősítette, hogy a wokingi alakulat új autófestést használ majd 2017-ben, így minden esély megvan arra, hogy a február 24-én esedékes bemutatón a korábban pletykált narancssárgában pompázó versenygépet lepleznek le. Arról egyelőre megoszlanak a vélemények, hogy mire lesz képes az új rakéta, ám a szakvezető állítja: idén megtörténhet a nagy áttörés.
Kipihenten, felfrissülve, számos csapat pedig fejlesztésekkel is felvértezve érkezett Spa-Francorchamps-ba, a hétvégén esedékes Belga Nagydíj helyszínére, ám nem csak az idény hátralevő részéről esik egyre több szó, hanem a következő szezonról is. Van olyan Forma-1-es szakvezető, aki félig máris odaadományozta a szabályváltozásokat követő első vb-címet, de nem a Mercedesnek, hanem a Red Bullnak.
Rutinos vezetővel erősödik a McLaren: a brit vállalat már hónapokkal ezelőtt szerződtette Jost Capitót, aki a Volkswagen sportigazgatói tisztségéből érkezik a Forma-1-es istállót is működtető leányvállalat élére, s ha minden igaz, a jövő hét végén esedékes Belga Nagydíjon tűnik majd fel először új szerepkörében.
A NASA houstoni irányítóközpontjához lehet hasonlítani a Honda kutatási-fejlesztési részlegének adatelemzésre szolgáló nagytermét, amely Japánban, Sakura City-ben található, s amelyről a napokban adott közre egy fotót a gyártó. A létesítményben gőzerővel folyik a munka, a McLaren reményei szerint pedig ennek látható jelei is lesznek a rövidesen startoló szezonban.