Semmi kétség, a Forma-1-es évadnyitó Ausztrál Nagydíj időmérő edzésének egyik legfurább sztorija a tényezőnek egyébként semmilyen szinten nem tekinthető Sauber istállóé: a svájci alakulatnál mozgósítani kellett a tartalékpilótát, Antonio Giovinazzit, aki saját elmondása szerint tényleg csak szombat reggel vette hírét, hogy be kell szállnia Pascal Wehrlein helyére. Azért, mert péntek éjjel átaludta az SMS-t, amelyre valószínűleg egész életében várt…
Nincs annál lehangolóbb, mint amikor egy szebb napokat is megélt Forma-1-es istálló alapítója szinte temeti egykori büszkeségét, pedig a Sauber esetében jelenleg ez a helyzet. Peter Sauber az évadnyitó előtt egy svájci lapnak nyilatkozva elárulta: már semmilyen köze nincs a nevét viselő alakulathoz, amely véleménye szerint tökutolsóként zárja majd a 2017-es évadot…
Miután észhez tértek a Rosberg-sokkból és a hétvége folyamán végighallgatták a Forma-1-es mezőny jelentős részének érdeklődését, a Mercedes vezérkara egy hétfői, a nagy-britanniai Brackley-ben tartandó meetinggel megkezdi a váratlanul visszavonuló világbajnok utódának kiválasztását. Niki Lauda szerint az egyetlen szempont az, hogy az érkező pilóta "gyorsabb legyen, mint Rosberg!"
Zokon vette Pascal Wehrlein, a Mercedes kegyeltje, hogy a hátsó régió pilótakeringőjéből a csillagos márka másik patronáltja, Esteban Ocon jött ki jobban. Míg a francia a Force Indiánál folytatja, a német kénytelen a Manornál maradni: mint mondja, a világ nem dőlt össze, de jobban örült volna, ha neki adják ezt a lehetőséget…
A Belga Nagydíjtól már két Mercedes-kötődésű pilóta hajt a sereghajtó Manor istállónál, ám Toto Wolff, a csillagos márka sportigazgatója szombaton nyomatékosította: a kiscsapatot továbbra sem lehet fiókcsapatnak tekinteni és nem készülnek arra, hogy hivatalos junioralakulatként működtessék. Azt persze nem zárta ki, hogy a jövőben még szorosabbra fűzik a szálakat.