Csúcstalálkozóra került sor pénteken, Silverstone-ban a Mercedes jóvoltából: a német márka két különböző generáció szigetországi szupersztárját, Sir Stirling Mosst és Lewis Hamiltont, valamint autóikat hozta össze a Brit Nagydíjnak otthont adó pályán.

Nem volt véletlen a helyszínválasztás, a két brit klasszis ugyanis a június 30-án esedékes silverstone-i futamnak igyekezett hírverést csinálni, s az sem véletlen, hogy őket választották: Hamilton világbajnoki évében, 2008-ban, míg Sir Stirling Moss – akit a mai napig a legjobb, világbajnokságot sohasem nyerő Forma-1-es pilótának tartanak – 1955-ben diadalmaskodott a szigetországi összecsapáson.

Az eseményen ott voltak a versenygépek, a Mercedes jelenkori Forma-1-es autója, valamint az ’50-es években használt Ezüstnyíl, a W196-os is. Utóbbival a legendás ötszörös világbajnok, Juan Manuel Fangio 1954-ben megnyerte a Német és a Svájci Nagydíjat, s ez volt az a kocsi, amelynek volánja mögött Moss elsőként ért célba az 1955-ös Brit Nagydíjon, megszerezve pályafutása első F1-es győzelmét.

A két nagyágyú elbeszélgetett egymással, s Hamilton be is pattant a W196-os volánja mögé. Bár a 83 esztendős Moss hivatalosan csak 2011-ben, a Le Mans Legends időmérőjén elszenvedett balesete után jelentette be visszavonulását, a fényképek szerint nem vállalkozott üléspróbára a modern F1-es autóban.

Noha Moss a Red Bullt is a Brit Nagydíj fő esélyesei közé sorolja, természetesen Hamiltonnak szorít majd a futamon, honfitársa pedig reméli, hogy Nico Rosberg monacói diadala után neki is lesz esélye idén versenyt nyerni: „Talán sokan azt gondolják, hogy Monaco volt a legjobb sanszunk és én lemaradtam róla, de jómagam úgy érzem, hogy csapatunk folyamatosan javul a szezon kezdete óta. Ha picit jobban ráérzünk az abroncsokra, biztosan lesz újabb győzelmet aratni” – mondta Hamilton a Sky Sportsnak.

Bár a Mercedes nyakig ül a napokban kipattant gumiteszt-botrányban, egy rövid menetpróba most sem maradt el, igaz, ezúttal minden előírást betartottak. A reklámfilm-forgatás céljából igénybe vehető száz kilométeres menet során a Petronas által pártfogolt, a Formula-Renault 3.5-ben versenyző maláj pilóta, Jazeman Jaafar vezette a 2011-es, W02 típusjelű autót, amelyen a Pirelli demonstrációs abroncsai feszültek.