Szakmabeliek garmadája temeti Fernando Alonso Forma-1-es pályafutását a McLaren-Honda mélyrepülése miatt, a brit-japán formáció fővezére, Ron Dennis azonban határozottan állítja: a karrierje harmadik vb-címére 2006 óta mindhiába áhítozó spanyol nincs belefásulva a kialakult helyzetbe, sokkal inkább „fantasztikusan motivált” és esze ágában sincs kilépni három évre szóló szerződéséből.

 

Alonsóval kapcsolatban az utóbbi napokban többek között Felipe Massa és Jacques Villeneuve is úgy foglalt állást, hogy a spanyol demoralizálja az idei évtől újra összeálló egykori sikerformáció, a McLaren-Honda hihetetlen mélyrepülése. Erre elméletileg ráerősíthet az a tény, hogy a versenyző korábbi csapata, a Ferrari erősen felszállóágba került, a helyére érkezett Sebastian Vettel már egy futamot is nyert és a dolgok jelenlegi állása szerint a vörösök léptek elő a domináns Mercedes elsőszámú ellenfelévé.


Miközben a közvélemény lassan elkezdte temetni Alonso Forma-1-es jövőjét, a McLaren-nagyember Ron Dennis feladatköre újabb tennivalóval bővült, mégpedig a magyarázkodással. A legendás szakvezetői napjai mostanság főképp arról szólnak, hogy úton, útfélen ecseteli: a gárdához visszatérő spanyol klasszisnak nem szegi kedvét a gyötrelmes idénykezdet és nincs feszültség a pilóta és az alakulat között. Dennis jóformán csak ezt ecsetelte a sportág hivatalos honlapjának, a Formula1.com-nak adott interjújában is.

„Fernando egy győztes, ez volt az oka annak, hogy szerződtettük. A McLaren is győztes, a Honda is, a McLaren-Honda pedig különösképp az, ezért csatlakozott hozzánk. Amikor megérkezett hozzánk az idény elején, jelentősen le voltunk maradva. Még mindig le vagyunk maradva, jóllehet, komoly előrelépést tettünk végső célunk, a mezőny élbolya felé. Ezt Fernando is tudja. Két világbajnoki címet nyert a múltban és azzal az ambícióval igazolt a Ferrarihoz, hogy újra világbajnok lehet. Ne feledjük el, hogy mi legutóbb 2008-ban nyertünk világbajnokságot, a Ferrari pedig még ennél is régebben. Az öt, náluk töltött év alatt Fernando nyert ugyan futamokat, de nem sikerült elhódítani a világbajnoki koronát. Nem is titkolja, hogy nagyon bánja ezt, viszont ezen idő alatt megalapozta magát, ahogyan Önök mondják, a mezőny legjobb pilótájaként, és amikor eldöntötte, hogy új vizekre evez, a McLaren-Hondát választotta. Mi nagyon örültünk ennek, főképp azért, mert ő volt az elsőszámú választásunk” – fogalmazott utánozhatatlan stílusában Dennis.


Emlékezetes, hogy Alonso 2007-ben már töltött egy idényt a McLarennél, ám az a kaland csúfos véget ért, a pilóta és Dennis gyűlölködve fordítottak hátat egymásnak. Ismerve Alonso túlságosan politikus énjét, sokan vannak a szakmában, akik biztosra veszik, hogy a mostani összeborulás nem tart sokáig és a gyötrelmes idény előbb-utóbb felszínre hozza majd a felek közötti feszültséget. Dennis rendíthetetlenül állítja, hogy nem kell ilyesmitől tartani.

„Az emberek hajlamosak egy csomó nonszensz dolgot beszélni a McLaren-Alonso kapcsolatról. Oké, 2007 egy stresszes év volt, habár akkor is nyertünk nyolc futamot és több pontot gyűjtöttünk, mint bármely másik csapat abban az évben. Ez ma már őskori történelem. Mindannyian továbbléptünk, a ’mi’ alatt pedig a McLarent, a Ferrarit és az FIA-t is értem. Az a Fernando pedig, aki ma velünk dolgozik, egy fantasztikus motivált és inspiráló ember. Gyorsabb mint valaha, versenyképesebb mint valaha, tapasztaltabb mint valaha, hozzáértőbb mint valaha, ráadásul ezeket a vonásokat fertőző energiával és lelkesedéssel vegyíti. Kérdezzenek csak meg bárkit a csapatban - szerelőt, mérnököt, marketingest, PR-est, szakácsot, felszolgálót, takarítót, bárkit -, ugyanezt fogja mondani. Mint az interjú során mindvégig hangsúlyoztam, újra nyerni fogunk, újra dominálni fogunk és ezt együtt fogjuk megtenni, Fernandóval. Ez mesés csúcspontja lesz ragyogó karrierjének, a McLarennél és a Hondánál pedig mindenki elkötelezetten dolgozik vele, Buttonnal és mindenki mással együtt, hogy hozzásegítsük őt ehhez” – mondta Dennis.


Alonso jelenlegi szerződéses helyzetéről számos pletyka és spekuláció terjeng: egyes források szerint csak egy évre írt alá, mert szeretné valahogyan áttornázni magát a Mercedeshez, mások szerint két plusz egy évet írt alá, míg egy szűkebb réteg szerint egy olyan speciális konstrukcióban kötelezte el magát, hogy elsődleges a Hondához igazolt, a japánok pedig különmegállapodással delegálják a Forma-1-es vb-sorozatban jogilag nevező együttesnek számító McLarenhez. „Egyenes, három évre szóló szerződése van velünk, nincs semmiféle opció. Ennyire egyszerű ez. Ezt akartuk ajánlani neki, ő pedig ezt akarta aláírni. Lehet ennél egyszerűbben elmagyarázni?” – mondta a McLaren-vezér arról a kontraktusról, amelyről úgy hírlik, hogy a legjobban jövedelmező az idei szezonban: a spanyol állítólag 30-35 millió euróért vezet idén.  

Arra a kérdésre, hogy mikor lehet újra világbajnok a McLaren, Dennis pusztán annyit felelt, hogy „van egy hegy, amelyet meg kell másznunk, de csak arra tudok garanciát vállalni, hogy meg fogjuk mászni. Azzal kapcsolatban nem akarok jóslatokba bocsátkozni, hogy mikor, mert az túlságosan vakmerő húzás lenne”.