Mostantól akár az is előfordulhat, hogy Lewis Hamiltont egy Ferrari volánja mögött kapják lencsevégre: persze nem a versenypályán, hiszen a lassan már háromszoros világbajnok brit ott továbbra is a Mercedes istállót kötelékében hajt, elkészült viszont az a LaFerrari, amelyet a versenyző a csillagos márka jóváhagyásával a maranellói márkától rendelt meg magának.

 

Az, hogy Hamilton leadta a rendelését egy LaFerrarira, az évad elején nagy felhördülést keltett, s mivel akkor még nem volt aláírva új szerződése a Mercedesszel, sokan azt gondolták, hogy ez egyfajta üzenet a pilóta leigazolásával állítólag erősen kacérkodó olasz együttes, vagy épp a stuttgarti márkából minél előnyösebb pénzügyi- és egyéb feltételeket kitaposni szándékozó versenyző részéről. Mindez már a múlt, az viszont a jelen, hogy a különféle online autós szaklapokban feltűnt egy fotó, amely állítólag a brit pilóta LaFerrarijáról készült.

A Ferrari-kínálat csúcsmodelljét  6,3 literes, V12-es, 800 lóerős motorral, valamint 165 lóerős KERS-szel szerelik: aki ilyennel akar furikázni, annak legalább másfél millió dollárt kell leszurkolnia a maranellói vállalat kasszájánál, ráadásul mivel mindössze 499 darab készül az ominózus modellből, még a legtehetősebbek zömének sem jut majd a különleges rakétából. Hamilton persze – ahogyan szokta – némi egyediséget is vitt a történetbe: míg például Felipe Massa, a Williams versenyzője koromfekete példányt vett, addig a szigetországi kiválóság a tradicionális Ferrari-piros változatra voksolt, azzal az apró eltéréssel, hogy az ilyen színű példányokkal ellentétben a kocsi teteje nem fekete, hanem ugyanolyan piros lett.

„Nem csinálunk nagy ügyet ebből” – mondta Hamilton LaFerrari-vásárlására utalva Toto Wolff, a Mercedes sportigazgatója az év elején és a szakember megnyilvánulása újból rávilágított, hogy a pilóta valóban sokkal nagyobb személyi szabadságot élvez, mint annak idején nevelőegyesületénél, a McLarennél, ahonnan 2012 végén épp ezzel érvelve tudták elcsábítani.

Hamilton –aki a versenypályán kívül nagy kanállal habzsolja az életet – nem csak a LaFerrarit újította idén: a versenyző vásárolt egy  3,8 literes, V8-as, duplaturbós lóerős motorral, valamint elektromotorral szerelt, 903 lóerős összteljesítményre képes, szintén másfél millió dollárt kóstáló McLaren P1-est is. A brit garázsában már eddig is lapult egy 760 lóerős Pagani Zonda, amellyel előszeretettel villogott Monaco környékén, ám könnyen előfordulhat, hogy a két új szerzemény a jövőben háttérbe szorítja majd eddigi kedvenc játékszerét…