Fennállása legpocsékabb idényét futja idén a Sauber istálló, amelyről újra és újra baljós pletykák terjednek, azonban a csapatfőnök Monisha Kaltenborn igyekszik optimizmust sugallni. A szakvezető hisz abban, hogy együttese 2015-re képes lehet olyan fordulatot produkálni, amelyet idén a Williamstől láthatunk.

1993-as bemutatkozása óta még soha nem volt olyan szezonja a Sauber istállónak, hogy egyetlen pontot sem tudtak szerezni, idén viszont minden esély megvan erre. Az Adrian Sutilt és Esteban Gutierrezt foglalkoztató együttes kizárólag az év közben tulajdonosváltáson átesett Caterhamet előzi meg, semmilyen jel nem utal érdemi előrelépésre, de a csapatot irányító Monisha Kaltenborn rendszerint megpróbál optimizmust sugallni.

Noha az idei évad rajtja óta szinte hétről hétre hallani olyan pletykákat, hogy a Sauber bedől, új tulajdonos kezébe kerül, esetleg fuzionál valamelyik másik csapattal, Kaltenborn a napokban egy interjúban arról beszélt, hogy a gárda képes lehet olyan fordulattal előrukkolni 2015-re, amilyet idén villant a Williams. Mint ismeretes, tavaly a grove-i egylet is katasztrofálisan szerepelt, jelenleg viszont a konstruktőri tabella 3. helyén állnak.

„Van!” – felelte a csapatfőnök, amikor a sportág hivatalos honlapja arról kérdezte, hogy van-e bármi jele annak, hogy a Sauber jövőre a Williamséhez hasonló előrelépést mutasson be. „Nem felejtettük el, hogyan kell jó versenyautót építeni. Sajnos az idei nem a legjobb, de nem is a legrosszabb autónk. Tudjuk, hogy mi miért történik és tudjuk azt is, hogy hol hibáztunk.”

Kaltenborn elismerte, hogy a hinwilli együttes C33 típusjelű alkotása nem tökéletes, ugyanakkor rámutatott arra is, hogy a csapat szereplésére rányomja a bélyegét az új szabályok szerint épített Ferrari-hajtáslánc satnya teljesítménye is: „Látjuk, hogy idén a hajtáslánc nagyon fontos szerepet játszik. A mienk sajnos nem tartozik a legversenyképesebbek közé, márpedig ez megnehezíti az életét egy olyan csapatnak, amely korlátozott forrásokkal rendelkezik és megpróbál minden területen kompenzálni. Együtt kell élnünk ezzel és biztos vagyok benne, hogy motorpartnerünk, a Ferrari hasonlóképp szenved. Túl kell jutnunk ezen” – mondta a csapatfőnök.

Kaltenborn szerint a Sauber nem lát bele a Ferrari lapjaiba, de hisznek abban, hogy a maranellói gyártó - amely a közelmúltban ki is rúgta motorfejlesztési vezetőjét, Luca Marmorinit – képes megoldani a jelenleg fennálló problémákat. „Látjuk a hátrányokat és látjuk, hogy a motornak javulnia kell, de dolgoznak is ezen. Bíznunk kell a partnereinkben” – fogalmazott a szakvezető.

Mint a csapatfőnök rámutatott, a Sauber jövő évi reményeit táplálja az is, hogy a különítménynek általában a nagyobb mértékű szabályváltozásokat követő második idény kedvez: „A Sauber hagyományosan szenved, amikor masszív szabályváltozás lép életbe, de a következő idényben mindig képesek vagyunk visszavágni. Csak gondoljunk vissza arra, hogy mi volt a befúvásos diffúzorok idején. Az első idényben akkor sem tudtunk mit kezdeni, de a következő idényben javítottunk és több dobogós helyezést is szereztünk. Biztos vagyok benne, hogy az idei autóval sok tapasztalatot szerzünk, feltérképezzük a hibákat és nem fogjuk elkövetni ugyanazokat a következő autón!”

Nagy kérdés a Sauberrel kapcsolatban, hogy versenyzőként kiket állítanak hadrendbe a következő szezonban. A paddockban nem titok, hogy a gárda Esteban Gutierrez mexikói szponzorainak pénzéből táplálkozik, márpedig a fiatal pilóta az utóbbi időben egyre nyíltabban vállalta, hogy kezd elege lenni a sorozatos problémákból. Gyaníthatóan ennek tudható be, hogy Gutierrez idény közben egy menedzser-nagyágyúval, a korábban Mika Häkkinent is menedzselő, Valtteri Bottashoz is közel álló Didier Cotonnal erősített.

Bizonytalan a helyzet Adrian Sutil körül is, akiről a szezon közben több ízben is elterjedt, hogy menesztik és helyére beültetik a több szponzori pénzt mozgatni képes tesztpilótát, a tavaly a Caterhamnél szereplő Giedo van der Gardét. A különítmény háza táján mozgolódik a korábbi Indycar-pilótanő, Simona de Silverstro, az orosz tehetség Szergej Szirotkin, Kaltenborn azonban egyelőre nem foglal állást a versenyzői összeállítás kérdésében.

„Számos lehetőségünk van és azt tervezzük, hogy az évad vége felé jelentjük be a versenyzői összeállításunkat. A nevekkel kapcsolatban nem szeretnénk spekulációkba bocsátkozni” – fogalmazott Kaltenborn, aki nem reagált arra a friss teóriára sem, amely szerint elképzelhető, hogy a Marussiánál szereplő Ferrari-patronált, az idén már pontokat is szerző Jules Bianchi lehet az egyik Sauber-pilóta 2015-ben…