Nincs Brazil Nagydíj anélkül, hogy ne lenne gyakran emlegetve a futamnak otthont adó város, Sao Paulo legendás szülötte, az 1994-ben elhunyt háromszoros világbajnok Ayrton Senna. A néhai klasszis idén a helyi tévék által sugárzott egyik reklámszpotban is feltűnik a McLarennel száguldozva, ráadásul egy olyan vállalat képviseletében, amely az utóbbi hónapok pletykái alapján a wokingi csapat következő főszponzora lehet.

Az évadzáró helyszínéről érkező jelentésekből egyértelműen kiderül: hiába tart négy vb-címnél Sebastian Vettel, s hiába nagy sztárok a jelenlegi mezőny tagjai, Sao Paulóban minden kétséget kizáróan az 1994-es San Marinói Nagydíjon tragikus végkimenetelű balesetet szenvedő Ayrton Senna a legnépszerűbb Forma-1-es pilóta.

A város szülötte, az interlagosi aszfaltcsíktól mintegy 12 kilométerre, a Morumbi-temetőben nyugvó klasszis kultusza töretlen. A tudósítók jártukban-keltükben szembesülnek azzal, hogy a brazilok milyen áhítattal és igyekezettel ápolják az 1988-ban, 1990-ben és 1991-ben vb-címet nyert pilóta emlékét, amit jól szemléltet az is, hogy a futam hétvégéjén a versenyzők, egyéb csapattagok, újságírók és tévések főhadiszállásául szolgáló Hotel Transamerica halljában még a pilóta utolsó McLarenjét, az MP4/8-ast is kiállították egy jókora, Senna-portréval díszített brazil nemzeti lobogóval együtt.

Fotó: Carlos Miguel / Twitter

Piros-fehér McLarent egyébként nem csak a hotelban lehet látni, hanem a helyi televíziók által sugárzott egyik reklámban is. A szpot a Gillette limitált kiadású, a néhai klasszis nevével és sisakjával fémjelzett új borotváját hivatott népszerűsíteni: a kisfilmben az interlagosi aszfaltcsíkon, szakadó esőben ábrándoznak fiatalok - akik a korukból ítélve a legendás pilóta után kapták az Ayrton Senna nevet -, megjelenik a Forma-1-ben szintén megfordult unokaöccs, Bruno, majd végül érkezik a háromszoros vb-első a versenygéppel.

Noha a McLarennek jelenleg is van egy szerződése a Gillette népszerűsítésére az anyacéggel, a P&G-vel, s a kontraktus vélhetően lehetőséget biztosít arra, hogy a versenyautó tévéreklámban tűnjön fel, extra színt ad a történetnek, hogy hónapok óta tartja magát a pletyka, amely szerint a Vodafone év végi távozása után a Gillette lehet a wokingi egylet új főszponzora. Mivel Sergio Perez 2014-re nem marad a csapat kötelékében, egyes paddock-források szerint ennek jócskán megnőtt az esélye, ugyanis a mexikói pilóta szereplését támogató Telmex és leányvállalatai így már biztosan nem lépnek a Vodafone helyére.

Martin Whitmarsh, az együttes nagyfőnöke egyébként a napokban megszellőztette: már megvan a csapat új főszponzora, de a jelenleg fennálló, az évad végéig szóló kontraktus miatt várhatóan csak január elején tesznek ezzel kapcsolatos bejelentetést.