Újabb spekuláció látott napvilágot azzal kapcsolatban, hogy Mark Webbernek talán mégsem kell lemondania a Red Bull-volánról az idei évad végén: egy német lap szerint az energiaital-konszern tulajdonosa, Dietrich Mateschitz személyesen ajánlotta fel a szerződéshosszabbítás lehetőségét az ausztrálnak. Ha ez igaz, és Webber elfogadja azt, Kimi Räikkönen a Lotusnál ragadhat egy újabb szezonra…

Mint ismeretes, Webberről idén már számos alkalommal elterjedt, hogy az évad végén távozik a Red Bulltól és talán a Forma-1-ből is. Noha a szepangi botrány után minden jel arra utalt, hogy így lesz, döntés még nincs, a találgatásoknak viszont se szeri, se száma.

A legfrissebbet az Auto Bild Motorsport című német lap közölte, amely tudni véli, hogy Dietrich Mateschitz, az energiaitalos nagyvállalat vezére a napokban személyesen ajánlott Webbernek 2014-re szóló versenyzői szerződést. A paddockban nem titok, hogy Mateschitz kedveli Webbert, a teóriát azonban így is érdemes csipetnyi sóval kezelni: az osztrák milliárdos személyesen állítólag ritkán szól bele a vállalatbirodalom ékkövének számító csapat irányításába, másrészt különmegbízottja, Helmut Marko sportigazgató épp arról ismert, hogy legszívesebben már évekkel ezelőtt lapátra tette volna az ausztrált.

Ha Webber mégis marad - nemrégiben célzott rá, hogy az évad elején történtek fényében sem zárkózna el a szerződéshosszabbítástól – a Red Bullnál, azzal Kimi Räikkönen legalább még egy évre a Lotusnál ragadna. Egyes források már hetekkel ezelőtt összeboronálták a finnt és az energiaitalos csapatot, így természetesen nem lehet kizárni annak lehetőségét sem, hogy valóban összejön a 2007-es vb-első átigazolása. „Nincs rajtunk semmiféle nyomás, dönteni augusztus vége felé szeretnénk” – mondta a Monacói Nagydíj hétvégéjén az F+1 Blognak Christian Horner csapatfőnök.

Vannak kérdőjelek a Force Indiánál versenyző Paul di Resta sorsával kapcsolatban is: a korábbi DTM-bajnoknak érvényes szerződése van a következő szezonra a silverstone-i csapattal, ám egyre puskaporosabb a viszony a felek között. A skót az utóbbi időben egyre keményebben bírálta a nyilvánosság előtt munkaadóját, Montrealban ráadásul a rossz nyelvek szerint kisebbfajta dulakodás alakult ki a garázsban a versenyző személyi edzője és a csapat egyik szerelője között a vártnál jóval gyengébb kvalifikációs eredmény miatt.

„Ha Paul menni akar, mi úgy sem fogunk az útjába állni, hogy érvényes szerződése van a következő szezonra. Ez nem a mi formánk. Ha egy versenyző valahol máshol érezné jól magát, mi értelme lenne megtartani?” – nyilatkozta a Force India csapatfőnök-helyettese, Bob Fernley, aki a tavalyi szezon lezárulta után váratlanul a Sauberhez igazoló Nico Hülkenberget hozta fel példaként: „Távozott, mi pedig visszahoztuk Adrian Sutilt és bizonyítottuk, hogy fel tudunk állni ilyen helyzetből is.”

Míg az egyéni tabella 8. helyén álló di Resta várna egy nagyobb, jobb csapat jelentkezésére, addig Max Chilton már annak is örülne, ha maradhatna jelenlegi együttesénél, a Marussiánál. Bár az évad első hét futamán nem alakított érdemit és a Ferrari-pártfogolt Jules Bianchi könnyedén háttérbe szorította, az elsőéves brit nem érzi reménytelennek a helyzetét.

„Nem hinném, hogy alulteljesítettem eddig” – nyilatkozta Chilton a hétvégi Brit Nagydíj előtt. „Tudom, hogy az egész csapat mögöttem áll, s ha továbbra is megmutatom, hogy mire vagyok képes, szerintem bármi megtörténhet.”