Szakmabeliek garmadája temeti Fernando Alonso Forma-1-es pályafutását a McLaren-Honda mélyrepülése miatt, a brit-japán formáció fővezére, Ron Dennis azonban határozottan állítja: a karrierje harmadik vb-címére 2006 óta mindhiába áhítozó spanyol nincs belefásulva a kialakult helyzetbe, sokkal inkább "fantasztikusan motivált" és esze ágában sincs kilépni három évre szóló szerződéséből.
Fernando Alonsónak epizódszerep sem nagyon jutott a Kínai Nagydíjon, Olaszországban viszont annak ellenére is kiemelt figyelem kíséri ténykedését, hogy már nem a Ferrarinál, hanem a McLarennél hajt. Pláne most, hogy a sanghaji hétvége során a kétszeres világbajnok összetűzésbe keveredett az egyik olasz tévétársasággal…
Noha a Forma-1-es évad kezdete rohamosan közeleg, a McLaren még mindig csak vergődik a sportágba visszatérő új motorszállító partnerével, a Hondával. Yasuhisa Arai, a japán márka sportprogramjának vezetője a nehéz helyzet ellenére bizakodó, ám a barcelonai gyakorlás után nyíltan kijelentette: időre van szükség ahhoz, hogy a hajtáslánc összes gyermekbetegségét orvosolni tudják.
Messze nem úgy alakult a McLaren és a Honda újra életre hívott szövetsége, ahogyan azt a dicsőséges régmúltat gyakran felemlegető rajongók remélték, ám a japán gyártó addig is igyekszik villantani, amíg az érdemi köridőkre és futásteljesítményre nem alapozhatnak.
Megtréfálta a múltidéző autófestésre áhítozó rajongókat a McLaren, amikor csütörtökön az MP4-30 típusjelű, már Honda-hajtáslánccal szerelt versenygépet a Mercedes-korszakban használt króm-fekete színezetben tárták a nyilvánosság elé. A wokingi csapat húzása után a netet elárasztották a különféle rajongói látványtervek.