Nagyon úgy néz ki, hogy Dietrich Mateschitz, a Red Bull vállalatbirodalom feje semmit nem akar a véletlenre bízni a közelgő Osztrák Nagydíj kapcsán. Ugyan a korona gyémántjának számító nagyobbik Forma-1-es istállója az évad eddigi részében képtelen volt labdába rúgni a Mercedes mellett, a spielbergi viadalra állítólag olyan mértékű fejlesztésekkel készülnek, hogy az autót túlzás nélkül lehet majd RB10 „B”-változatnak titulálni.

Köztudott, hogy Mateschitz komoly erőfeszítéseket tesz annak érdekében, hogy hazája minél prominensebb szerepbe kerüljön a Forma-1 térképén. A milliárdos üzletember több éven át tartó munkával kijárta, hogy a versenysorozat több mint egy évtizednyi távollét után visszatérhessen Ausztriába, arra a pályára, amelyet dollártízmilliókért vett meg, újított fel, s amelynek környékét a június 22-én esedékes futamig egy gyors, de átfogó vidékfejlesztési programmal megpróbál felvirágoztatni.

Nem csoda, hogy a visszahúzódó üzletember rosszul viselné, ha az utóbbi négy évben domináló együttese úgy vágna neki az összecsapásnak, hogy jóelőre tudható: nincs érdemi esély arra, hogy Sebastian Vettel vagy Daniel Ricciardo elkalapálja az évad összes eddigi futamán győztes Mercedes-páros tagjait, Lewis Hamiltont és Nico Rosberget. A mindig jól informált Auto Motor und Sport című német szaklapnál úgy tudják, hogy a nagyobbik energiaitalos alakulatnál nyugtázták Mateschitz óhaját és a színfalak mögött az átlagos fejlesztési csomagoknál jóval nagyobb volumenű újításokkal készülnek előrukkolni Spielbergben.

A lap információi szerint Milton Keynes-ben tulajdonképpen az RB10 típusjelű konstrukció B-változatát készíti Adrian Newey és stábja. A kocsi – amely a GPS-es méréseken alapuló elemzések szerint a kanyarsebesség tekintetében azonos szinten áll a Mercedes Ezüstnyilaival – új orrkúpot kap, de állítólag számos egyéb, magát az autót érintő, teljesítményjavító módosításon is dolgozik a brit mérnökzseni.

Ezzel párhuzamosan fokozódik a nyomás a Red Bull hajtáslánc-partnerén, a Renault-n is, de az évadot a Mercedeshez és a Ferrarihoz képest komoly lépéshátrányból indító franciák – akiket Helmut Marko sportigazgató néhány napja szakítást és pereskedést kilátásba helyező  üzenettel fenyegetett meg – állítják, hogy portékájuk már ezen a hétvégén, Montrealban is kifogástalan lesz. „Kanadában már képesnek kell lennünk kihozni a maximális potenciált a hajtóművünkből” – fogadkozott a Renault Sport Forma-1-es részlegének operációs igazgatója, Rémi Taffin néhány nappal a Monacói Nagydíj után.

Az Auto Motor und Sport szerint sokat nyomhat a latba az is, hogy az alakulat üzem- és kenőanyag partnere, a Total ismét új üzemanyagot bocsát majd a gárda rendelkezésére. Év eleje óta sok szó esik arról, hogy az idén bevezetett új motorformula miatt az üzemanyag-fejlesztések minden eddiginél fontosabbak, amit a német szaklap egy érdekes információval támasztott alá: az újság szerint a Total legutóbbi fejlesztése nem kevesebb, mint 12 plusz lóerőt eredményezett a Red Bull számára.

Mivel természetesen a Mercedesnél sem ülnek a babérjaikon, csodát várni talán túlzás lenne, ugyanakkor nem ez lenne az első eset, hogy Newey és brigádja idény közben rukkol elő egy olyan pakkal, amely sokat dob a Red Bull versenyképességén. Erre minden eddiginél nagyobb szükség lenne, mivel a páros tagjai közül a 3. helyen álló Ricciardo hátránya hat futam után 68 pont az éllovas Rosberghez képest, míg a négyszeres világbajnok címvédő Vettel lemaradása már 77 pont - több mint 3 futamgyőzelemnyi…