Jules Bianchi, a Marussiánál idén debütáló Ferrari-patronált elégedett a szezonja eddigi alakulásával, maranellói behívóra azonban annak ellenére sem számít, hogy tudja: sokan Fernando Alonso 2001-es, minardis bemutatkozásához hasonlítják eddigi produkcióját. Az F+1 Blog utánanézett Heikki Kovalainen és a Caterham rapszodikus kapcsolatának is.

Egyelőre túlságosan korai lenne Ferrari-behívóra számítani – véli Jules Bianchi, az olasz együttes patronáltja, aki idén a sereghajtók táborába tartozó Marussiánál kapott lehetőséget arra, hogy versenyzőként is bemutatkozzon a Forma-1-ben és ott meglepően jól muzsikál, olyannyira, hogy a szakma szerint eddig az évad legjobb újoncának számít.

Mint ismeretes Bianchi tavaly a Force Indiánál tesztpilótáskodott és a csapat egyik versenyzői állására is esélyes volt, az utolsó pillanatban azonban alulmaradt az egy évnyi kihagyás után visszatérő Adrian Sutillal szemben. Végül a Ferrari a Marussiánál – amely jövőre várhatóan már az olaszok 1,6 literes, V6-os turbómotorjaival versenyez majd - talált állást pártfogoltjának, amivel a francia nem csinált rossz üzletet: csapattársát, a nála tapasztalatlanabb Max Chiltont rendre veri és nagy csatákat vív a pénzügyi és infrastrukturális tekintetben is erősebbnek mondható Caterhamekkel.

A szakma máris Fernando Alonso 2001-es, minardis debütálásához hasonlítja Bianchi idei produkcióját, így óhatatlanul felmerül a kérdés: lehet-e esélye arra, hogy közeljövőben a vörösökhöz kerüljön? Ugyan a gall tehetség esélyein ront, hogy Felipe Massa mostanában jól teljesít, de elméletileg megnyílhatnak előtte a Ferrari kapui, igaz, ezt egyelőre maga az érintett is túlságosan korainak tartja.

„Hallottam, hogy ilyeneket mondtak és írtak rólam” – felelte Bianchi, amikor az F+1 Blog az Alonso-összehasonlításról kérdezte. „Igyekszem nem komolyan venni az ilyen véleményeket. Számomra az a legfontosabb, hogy a tőlem telhető legjobbat nyújtsam, aztán pedig meglátjuk, hogy mit tartogat számomra a jövő. Természetesen ismerem Fernando történetét, jó lenne, ha velem is ugyanez történne, de ehhez az kell, hogy ne rugaszkodjak el a valóságtól, és arra összpontosítsak , hogy minél jobb legyen a teljesítményem.

Arra, hogy ígért-e valamit neki a Ferrari, számíthat-e valamiféle szerepre a maranellóiak kötelékében, Bianchi így válaszolt: „Semmit nem ígértek, csak annyit kértek, hogy tegyem azt a pályán, amit a legjobbnak gondolok, versenyezzek a legjobb tudásom szerint, aztán a szezon végén majd leülünk és kiértékeljük a helyzet és kitaláljuk, hogy mi lenne a legjobb számomra a továbbiakban. Őszintén szólva akkor sem lennék elégedetlen, ha jövőre is a Marussia versenyzője lennék.”

Bianchival ellentétben Heikki Kovalainen nem válogathat a lehetőségek között: a Caterhamnél három éven át alapembernek számító, ám a tavalyi évad végén a zöld-sárgáktól rossz viszonyban elváló finn máshol nem kapott lehetőséget, így jobb híján normalizálta viszonyát korábbi munkaadójával. Az utóbbi versenyeken a pénteki első tréningen autóba is ülhetett, hogy segítse a versenyautó fejlesztésétét: ebből többen azt a következtetést vonták le, hogy az egyszeres futamgyőztes a közeljövőben talán kiszoríthatja a két fiatal versenyző egyikét, Charles Pic-et vagy Giedo van der Gardét. Az F+1 Blog információi szerint erre jelenleg szinte semmi esély nincs.

„Heikki valószínűleg örülne neki, hogy ismét versenyezhetne a Caterham színeiben, de ilyesmire mostanában aligha fog sor kerülni. Amennyi pénzt ez a két srác visz a csapat konyhájára, az ellen egyáltalán nincs esélye” – mondta az F+1 Blog informátora, aki közel áll a múltban a McLarennél és a Renault-nál is megfordult pilótához.

Ugyan versenyzési lehetőséget a jelek szerint mostanában biztosan nem kap, Mark Smith technikai igazgató ’rendkívül hasznosnak’ titulálta az északi pilóta szahíri és barcelonai közreműködését, így nem kizárt, hogy péntekenként a közeljövőben is vezethet a leafieldi alakulatnál.