Ferrariba ül a Mercedes zászlóvivője, Lewis Hamilton: igaz, nem a versenypályán, hanem a közúton. A kétszeres világbajnok címvédőről a múlt hétvégi Ausztrál Nagydíj után derült ki, hogy nemrégiben a maranellói márka kínálatának csúcsmodelljével, egy LaFerrarival bővítette jáműparkját.

 

A fejleményt egyébként maga a Mercedes sportigazgatója, Toto Wolff árulta el az f1-insider.com-nak. Mivel az idei évad végén lejáró kontraktusának meghosszabbításáról tavaly nyár óta csak tárgyalgató pilótáról Melbourne-ben újfent azt pusmogták, hogy kacérkodik a Ferrarival, a csillagos márka sportszakmai vezérét többen is megtalálták a témával: mint a blog gazdája, az ismert német szakíró, Ralf Bach megjegyezte, meghökkentett, amikor Wolfftól igenlő választ adott a Hamilton-Ferrari kapcsolatfelvételre.

„Lewis valóban kapcsolatba lépett a Ferrarival” – fogalmazott a szakvezető, aki egy rövidke hatásszünet után hozzátette: „Épp most vett magának egy LaFerrarit!”
 

A Ferrari-kínálat csúcsmodelljét  6,3 literes, V12-es, 800 lóerős motorral, valamint 165 lóerős KERS-szel szerelik, az ára 1,5 millió dollár. Egy példányt már Felipe Massa is újított a közúti rakétából, Hamilton húzása viszont annak fényében mindenképpen érdekes, hogy az autógyártók szinte sosem engedélyezik versenyzőik számára, hogy más márka járműveit használják és ennek kiváltképp igaznak kellene lennie a Mercedes és a Ferrari esetében. Jó példa Mika Häkkinen, aki annak idején a McLaren-Mercedes pilótájaként suttyomban vásárolt magának egy Ferrarit, ám a stuttgarti márka kötelezte a kétszeres vb-elsőt, hogy fű alatt mielőbb adjon túl rajta, ráadásul a paddockban régóta pletykálják, hogy a főnökök nem túl lelkesek amiatt sem, hogy az egyre inkább rapsztárosodó pilóta gyakran mutatkozik Pagani Zondájával, pedig az abban dolgozó  760 lóerős hajtómű az AMG affalterbachi műhelyéből származik.

„Nem csinálunk nagy ügyet ebből” – mondta a LaFerrari-vásárlással kapcsolatban Wolff, akinek meglepően higgadt hozzáállása arról is árulkodik, hogy tényleg kis herceg módjára bánnak Hamiltonnal. A britet 2012 végén többek között a nagyobb személyi szabadság ígéretével sikerült átcsábítani nevelőegyüttesétől, a McLarentől, most pedig a Mercedesnek még a szokásosnál is jobban kell pedáloznia.  Noha a W06-os Ezüstnyíllal ismét potenciális vb-nyerő gépet rakta a szigetországi ász alá, az új szerződés a tavaly nyár óta tartó ígérgetések ellenére még mindig nincs meg, ugyanis a Daimler által pénzügyi és más tekintetben is szigorúan fogott alakulat nem szeretné olyan mértékben emelni a versenyző éves munkabérét, ahogyan azt Hamilton elvárná. Persze így sem kell sajnálni a címvédőt, hiszen a napokban megjelent egy kimutatás, amely szerint 110 millió dolláros vagyonával a Forma-1-es történelem 5. legtöbbet kasszírozó versenyzőjének számít.   
 

                     Hamilton lefotózta a családot (Forrás: news.com.au / Diimex)


Hamiltonról egyébként egy másik sztori is napvilágot látott, mégpedig az ausztrál sajtóban: a versenyző az évadnyitón aratott fényes siker után nem rohant vissza Európába, inkább körülnézett Sidney-ben. A versenyző az inkongitóra fittyet hányva, egymaga kódorgott a világhírű Operaház környékén, amikor lestoppolta egy fiatal pár: talán elsőre blikkre azt hitte, hogy autogramot szeretnének kérni tőle, de legnagyobb meglepetésére szó sem volt ilyesmiről.  A babakocsit tologató ifjú párnak nagy valószínűség szerint fogalma sem volt arról, hogy kit állítottak meg: egyszerűen odaadták a fényképezőgépüket, hogy Hamilton készítse el a családi fotót a híres-nevezetes épülettel a háttérben. Mint egy szemfüles helyi fotós megörökítette: a kétszeres világbajnok természetesen eleget tett a felkérésnek, majd odébbállt.