Niki Lauda, a Mercedes ügyvezetői jogkörrel nem rendelkező elnöke egy pillanatig sem kételkedik a bajnokcsapatban, azonban a hétvégi Japán Nagydíj előtt egy interjúban leszögezte: a világbajnokságot nyitottnak, a Ferrarit pedig veszélyes ellenfélnek tartja. Kiváltképp úgy, hogy a vörösök zászlóvivője Sebastian Vettel, akit az osztrák legenda két szóval jellemez: agy és gyorsaság.

 

A fél világ azt találgatja ezekben a napokban, hogy miért torpant meg az egész évadot uraló Mercedes istálló a múlt hétvégi Szingapúri Nagydíjon, ahol teljesen váratlanul valóban csapnivalóan szerepeltek az Ezüstnyilak. Noha vannak, akik kételkednek a brackley-i különítmény ott tett kijelentéseiben, amely szerint tanácstalanok a váratlan gyengélkedés okaival kapcsolatban, a menedzsmentet erősítő Niki Lauda a Gazzetta dello Sport című olasz lapnak adott interjújában újfent leszögezte: aggasztónak tartja a helyzetet.

„Tudják, mi aggaszt a leginkább a történtekkel kapcsolatban? Az, hogy úgy távoztunk Szingapúrból, hogy nem igazán értettük, mi lassított le bennünket. Ugyanakkor azt láttuk, hogy a Ferrari évek óta nem volt olyan erős, mint most. Mindent megpróbáltunk a beállításokkal, amit csak tudtunk, de sem a versenyzőink, sem a mérnökeink nem bírtak rájönni, hogy mi a gond” – panaszkodott a korábbi háromszoros világbajnok.

A konstruktőri ponttáblázaton a Mercedes 153 ponttal előzi meg a Ferrarit, amely megnyugtatónak mondható a hátralevő hat futamra, ugyanakkor a címvédő, listavezető Lewis Hamilton előnye az üldöző – ámde mostanság kevésbé veszélyesnek tűnő – csapattárshoz, Nico Rosberghez képest 41 egység. Szingapúrban aratott idei harmadik győzelme után a ponttáblázat 3. helyén állomásozó Vettel lemaradása 49 pont, kevesebb mint két futamgyőzelem a brithez képest, ami Laudának azt sugallja, hogy a bajnokságot semmiképp nem lehet lefutottnak tekinteni.

„A legutóbbi eredmény pozitívuma, hogy ébresztőt fújt nekünk, egy nagyon jó ébresztőt. Teoretikusan a bajnokság nem nyitott, mert elég nagy a pontelőnyünk a Ferrarival szemben, de ha még egy futamot elszúrunk, a Ferrari máris ott lesz, Vettel kihasználja azt. Hamilton 49 pontos előnye hat futammal a vége előtt Sebastiannal szemben épp határeset, de nem zökkenhetünk ki. Továbbra is hiszek abban, hogy a Mercedes a legerősebb autó, így optimista vagyok, de a bajnokság ettől még nyitott” – fogalmazott az osztrákok legendája.

A szakma és a világsajtó jeles képviselőihez hasonlóan Lauda sem győzött áradozni Vettelről, aki tavaly már túlságosan enerváltnak tűnt nevelőegyesületénél, a már akkor is problémás Red Bullnál, a Ferrarihoz átigazolva viszont újra a korábbi önmagát idézi. Az ex-pilóta szerint a német még a legjobbak között is kivételes adottságokkal rendelkezik. 

„Mesteri versenyt futott, olyat, amilyenre csak a legcsodálatosabb bajnokok képesek” – méltatta Lauda a négyszeres világbajnokot. „Látták azt az első kört, amikor meglépett és három másodpercet vert a többiekre? És azt, ahogyan az újraindításokat végigcsinálta? Van két olyan képessége, amelyekkel tényleg csak néhány pilóta rendelkezik: agy és gyorsaság!”