Noha pénteken már a száguldás is beindult az Olasz Nagydíj helyszínén, Monzában, a paddockot nem is annyira az eredmények, sokkal inkább a pilótapiaci spekulációk tartották lázban. A nap folyamán hallottakra és némi bennfentes információval megfűszerezve az F+1 Blog is felállította a maga teóriáját az élmezőny átalakulásával kapcsolatban.

Egy ideje már köztudott, hogy Lewis Hamilton és a McLaren viszonyának alakulásán sok múlik a Forma-1-es élmezőnyben. Az sem titok, hogy a wokingi csapat takarékoskodni akar, a britnek pedig esze ágában sincs belenyugodni a fizetéscsökkentésbe, így a felek kapcsolata lassan, lassan a tönk szélére kerül, amit jól szemléltetett a belgiumi Twitter-gate is, amikor Hamilton a csapat egyik legbizalmasabb információját, a telemetriai összehasonlítást közölte egymillió követőjével.

Nehezen elképzelhető a történtek után, hogy a 2008-as világbajnok a nevelőegyüttesénél képzelni el a jövőjét, s amennyiben az F+1 Blog korábban rendre megbízható informátorának igaza lesz, nem is kell elképzelni ilyesmit. Ha minden igaz, a brit csapatot vált, és a Mercedeshez teszi át a székhelyét, ahol az évad végén visszavonuló Michael Schumacher helyére lép. Állítólag a teória olyannyira nem komolytalan, hogy már rivális csapatoknál is tudni vélik: a szerződést már alá is írták.

Úgy hírlik, a Mercedes nem kíván spórolni Hamilton fizetésén, a McLaren által jócskán megfaragni kívánt évi 15-16 millió euróra taksált bér helyett talán 20 millióig is elmennek. Bizonyos szempontból nézve akár azt is lehet mondani, hogy - részben - a McLaren pénzén fizetik majd a wokingiak neveltjét: a 2015-ig szóló motorszállítói szerződés utolsó három évében, tehát a következő idénytől kezdve a korábban kiemelt partner McLarennek is teljes árat kell majd fizetnie a Forma-1-es mezőny legjobbjának számító hajtóműért. A kiszivárgott információk szerint egyébként ez az egyik oka annak, hogy a csapatvezetés ragaszkodott Hamilton fizetésének csökkentéséhez.

Schumacher csütörtökön októberre ígérte a jövőjével kapcsolatos döntést: minden bizonnyal ekkor kívánja bejelenteni, hogy nem folytatja pályafutása második felvonását, s legkorábban ekkor derülhet ki az is, hogy Hamilton valóban aláírt-e a csillagosokhoz. Az F+1 Blog informátora szerint a hétszeres világelső majdani visszavonulása után sem szakad el a Forma- 1-től és a Mercedestől, Ross Brawnék ugyanis a menedzsment területén számítanak majd a tapasztalatára és a rutinjára: erre egyébként a szakvezető csütörtökön, a csapat motorhome- jában tartott sajtóértekezletén nyíltan célozgatott.

A Mercedes-körforgásban valószínűleg érintett lesz a Force India is, mivel a McLaren elsőszámú kiszemeltje állítólag Paul di Resta, akit korábban Schumacher elsőszámú utódjelöltjeként tartottak számon. Igaz, akkoriban még nem mutatkozott esély arra, hogy Hamilton is elérhető válhat a csillagosok számára.

További pilótapiaci spekulációk is színesítették az F+1 pénteki napját Monzában. Az biztosnak tűnik, és immáron Luca di Montezemolo elnök is célzott rá, hogy Felipe Massa nem marad a Ferrarinál, utódjának kiléte azonban továbbra is kérdéses. Kimi Räikkönennel állítólag még mindig kacérkodnak, nagy kérdés azonban, hogy tető alá tudják-e hozni a megállapodást.