Nagy valószínűség szerint már a bejelentésre sem kell sokat várni a küszöbön álló Lotus-Renault friggyel kapcsolatban. Az F+1 Blog forrása szerint a megállapodás érdemi része már megvan, pusztán az apróbb részletek tisztázása van hátra: ha minden igaz, a hungaroringi hétvégén ezeket is rendezik egymással a felek.

 

Informátorunk szerint a forgatókönyv megfelel annak, amelyet a korábbi pletykákból ki lehetett következtetn: a Renault várhatóan szakít a Red Bull csapataival és a felszabaduló forrásoknak köszönhetően újra birtokba veszi az enstone-i alakulatot, amelyet a jelenlegi tulajdonosi kör 2009-ben épp a francia konszerntől vásárolt meg. Az már korábban kiderült, hogy az új hajtáslánc-előírások tavalyi vezetése óta küszködő gyártó vezérkarát a márkanagykövet Alain Prost vette rá az önálló csapat újbóli indítására és komoly pozíciót is kap: a csapat operatív irányítását a jelenlegi sportigazgatóra, Cyril Abiteboulra bízzák, míg a korábbi négyszeres világbajnok az alakulat elnökeként vállal majd szerepet a formáció irányításában.

Az ügyletet elősegíti, hogy a különítmény nincs könnyű helyzetben: a Lotus helyzetét pénzügyi fronton csak nehezen tudta stabilizálni a többségi tulajdonos Genii Capital, ám a közelmúltban újra komoly adósságokról lehetett hallani, a befektetési társaságot irányító Gerard Lopez pedig szeretne más vizekre evezni vállalkozásával. Hallani arról is, hogy Carlos Ghosn, a Renault elnöke a Magyar Nagydíj hétvégéjén a Hungaroringre látogat, hogy véglegesítsék az eddigi nem tisztázott részleteket: ha ez megtörténik, a bejelentés állítólag már a nyári szünetet követő futamon, az augusztus végi Belga Nagydíjon megtörténhet.

Ha a megállapodás valóban létrejön, annak talán Pastor Maldonado ihatja meg a levét: venezuelai pilóta támogatói által leszurkolt vaskos dollárkötegek kulcsszerepet játszottak abban, hogy a Lotus talpon tudott maradni, ha viszont az alakulat újra gyári csapattá avanzsál, közel sem biztos, hogy a pénz elég indok lesz a pilóta megtartásához. A latin-amerikai versenyző az F+1 Blog érdeklődésére nem cáfolta, hogy a pénzügyi helyzetet súlyos

„Sajnos az erről szóló pletykák valójában nem csak pletykák, ugyanakkor ha körbenézünk a paddockban, láthatjuk, hogy nem csak nekünk vannak komoly anyagi gondjaink. A Forma-1 nehéz időszakot él át, ezért még keményebben és keményebben kell dolgoznunk, hogy növelni tudjuk a büdzsénket . Ez elengedhetetlenül szükséges ahhoz, hogy a csomagunk is jobb legyen. Bízom benne, hogy rövidesen előrelépünk ezen a területen” – fogalmazott Maldonado, aki a szerződésével kapcsolatban hozzátette: nem aggódik a folytatás miatt és tudja, hogy „a csapat a megfelelő időben megteszi majd a bejelentést”.

Grosjean helyzete lényegesen kedvezőbbnek tűnik, mivel a Renault minden bizonnyal szeretne egy francia pilótát a gyári csapatába. A 29 éves versenyző ezer szállal kötődik a márkához: a Renault tehetséggondozó programjából került a Forma-1-be, náluk mutatkozhatott be versenyzőként és az összes eredményét a márka hajtműveivel érte el. Nem meglepő, hogy Grosjean lelkes a témával kapcsolatban, ráadásul a Forma-1 hivatalos honlapjának nyíltan is beszélt arról, hogy örülne a Lotus-Renault transzfer létrejöttének.

„Mókás lenne, nem? Fogalmam sincs, hogy hol tartanak az egyeztetések jelenleg, de csodálatos lenne, ha ez megtörténne” – fogalmazott a francia pilóta, aki azt is leszögezte, hogy az Abiteboul-Prost kombót megfelelőnek tartaná  gárda élére: „Alain a mai napig a legeredményesebb francia versenyző és jól ismeri az üzletet. Cyril is elég régen a Forma-1-ben van már, a Caterhamnél és a Renault-nál is komoly tapasztalatokat szerzett. Lenyűgöző lenne, ha egy francia pilóta is oda kerülne, hiszen így remélhetőleg újra szólna a La Marseillaise is!”

A 17 pontjával az egyéni tabella 10. helyén álló Grosjean azt is megjegyezte, hogy a Lotus-Renault transzfer lenne a legjobb sansza arra, hogy egyszer harcba szállhasson a világbajnoki címért is. „A Renault egy francia pilótával, ez mesés sztori lenne. Ráadásul jó lenne egy igazán nagy csapat tagjának lenni” – fogalmazott a 73 nagydíj-indulást és 9 dobogós helyezést jegyző versenyző.