Noha számos forrás azt jósolta, hogy már a Német Nagydíj előtt megtörténik a szezon első évközi pilótacseréje, a kritikus helyzetben lévő versenyzőknek egyelőre sikerült megúszni a kirúgást. A háttérben ennek ellenére számos változás történt, és sokan vannak, akik nem voltak elég szerencsések ahhoz, hogy megtartsák az állásukat…

Mint ismeretes, Hockenheim előtt a Sauberről és a Caterhamről is az a hír járta, hogy pilótafronton már a németországi derbi előtt változtatnak.  Silverstone után a svájci alakulatról előbb úgy hírlett, hogy Esteban Gutierrezt teszik ki, majd számos bennfentes jóval nagyobb sanszot látott arra, hogy a pénzügyi fronton jóval kisebb bevétellel kecsegtető Adrian Sutil lesz az, akit menesztenek, hogy a tavalyi szezont végigversenyző, idén az együttes teszt- és tartalékpilótájaként már több pénteki edzésen is bevetett , komoly szponzori háttérrel rendelkező Giedo van der Garde élesben is lehetőséghez jusson.

Változás egyelőre nincs: Sutil nem túl jókedvűen járkált csütörtökön a hockenheimi paddockban, ami egyáltalán nem meglepő, mivel sohasem tartozott a nagy nevettetők táborába, ráadásul eredmények vonatkozásában sincs túl sok oka a jókedvre, de ahogyan az ilyenkor lenni szokott, igyekezett magabiztosságot sugallni. „Már sokkal jobb az autó, mint az évad elején volt, de sajnos ez az eredményeinken egyelőre még nem látszik. Mást sajnos nem tudok mondani, legfeljebb annyit, hogy mindenki keményen dolgozik, a gyárban és itt a pályán is, így hamarosan jönnie kell az eredményeknek is” – fogalmazott a német.

Giedo van der Garde

Míg Sutilt egész nap csak komor ábrázattal lehetett látni, addig Van der Garde – aki egyébként makacsul cáfolja a híreszteléseket – szemlátomást feldobott állapotban van. Ez persze csak olaj a tűzre, amelyből sokan arra következtetnek, hogy a dúsgazdag apósa által pénzelt korábbi WSR-bajnok tudja: nem kell már sokat várnia az éles bevetésre. A friss teóriák szerint Spában jöhet el a holland ideje: a Magyar Nagydíj a jövő hétvégén esedékes, túl rövid az idő, a nyári szünet után következő belgiumi fordulóban viszont még apropója is lenne a németalföldi előléptetésének, hiszen azt a futamot mondhatja hazai versenyének…

Bár Carlos Sainz WSR-éllovas fiacskája nagyon szeretett volna bekerülni már ettől a futamtól kezdve a Caterhamhez, a pilótákkal egyelőre nem variált a gárda új tulajdonosi körét képviselő új vezérkar, Christijan Albers és Colin Kolles. Kamui Kobajashi és Marcus Ericsson egyelőre a helyükön maradhattak, más csapattagok viszont nem voltak ennyire szerencsések: a leafieldi zöldek friss tájékoztatása szerint „számos”alkalmazottól voltak kénytelenek megválni, mivel „az új tulajdonosok a csapat jövője szempontjából szükségesnek érezték” a létszámleépítést. Paddock-források szerint egyébként körülbelül 50 főre tehető azok száma, akiknek útilaput kötöttek a lábára.

Mivel Kollesék feltett szándéka, hogy már idén visszafoglalják a konstruktőri tabella 10. helyét a már pontokkal is rendelkező Marussiától, a technikai stábban komoly változtatásokat hajtottak végre. Bár a terv végrehajtása lehetet küldetésnek tűnik, az eddigi aero-főnököt, a Ferrarit is megjárt John Iley-t nevezeték ki technikai igazgatóvá, míg a pályán zajló tevékenység vezetőjévé egy másik rutinos mérnököt, Gianluca Pisanellót nevezték ki.

Történt némi változás a McLarennél is Silverstone óta, Jenson Button ugyanis új versenymérnököt kapott. Gyaníthatóan az utóbbi hónapok satnya teljesítményének hatására döntött úgy a gárda, hogy a korábbi világbajnoknak jót tenne némi változás, így mostantól nem Dave Robson, hanem Tom Stallard látja majd el a versenymérnöki teendőket a brit pilóta mellett.

A csütörtök egyébként a szokásos mederben zajlott Hockenheimben: a németek csemegéztek egy sort azon, hogy a Fifa – állítólag a foci vb-t támogató autógyár, a Hyundai nyomására – letiltotta Nico Rosberg egyedi, a bajnoki trófeát is ábrázoló sisakfestését, a ponthátrányát két hete 4 egységnyire mérséklő Lewis Hamilton határozottan jókedvűen érkezett, egyúttal mindenki nyugtázta azt is, hogy Kimi Räikkönen helyrejött a silverstone-i, 47 G-s bukás után. A finn állítja, hogy harcra kész, ráadásul az utóbbi napokban kapott kritikaözön után ezúttal tényleg kellene tennie valamit az asztalra, így szereplése annak fényében is érdekesnek ígérkezik, hogy a Ferrarinak már inkább hátra, semmint előre kell tekintgetnie…