Pályafutása első hivatalos tereprali-futamán rajtol ezen a héten Fernando Alonso, a kétszeres F1-es világbajnok a Toyota félgyári alakulatának tagjaként szerepel majd a Világkupa-sorozat marokkói állomásán. Bár a világ már elkönyvelte, a spanyol még mindig vakít és állítja: a Dakar-ralis részvételt csupán lehetőségként tartja számon…
Jelenleg is zajlik az Abu Dhabi Desert Challenge, az FIA Tereprali-világkupa sorozatának idei második fordulója, ahol természetesen komoly téma: vajon valóban érkezik-e a műfajba az F1 kétszeres világbajnoka, Fernando Alonso? A versenyzői mezőny krémje tárt karokkal várja a spanyolt, akinek nemrégiben bonyolított dél-afrikai tesztjéről is pusmognak ezt-ezt…
Egyre inkább sláger a Forma-1-es istállók körében a Toyota sportrészlegének kölni szélcsatornája: noha a Ferrari a közelmúlt óta már nem használja az aero-szentélyt, több másik alakulat, például a Caterham és a Force India is odaszokott. Utóbbiak ráadásul úgy, hogy van saját szélcsatornájuk is.
Míg a Porschét a gumi és a politika miatt nem érdekli a Forma-1, addig a jövőre bevezetésre kerülő új motorformula a friss paddock-pletykák szerint japán invázióhoz vezethet. A Honda visszatéréséről mostanában egyre intenzívebben hallani, s Szahírban elterjedt, hogy a másik nemrégiben távozott márka, a Toyota is újra feltűnhet a színen.
Lehet, hogy Bernie Ecclestone hisztizik a 2014-ben bevezetésre kerülő új motorformula miatt, de minden jel arra utal, hogy a váltással elérhető az FIA által eredetileg kitűzött cél. A szövetség új gyártók felbukkanását remélte a motorszabályok módosításától, márpedig a jelek szerint egyre több helyen kacérkodnak az F1-es szerepvállalást gondolatával.