Pályafutása első hivatalos tereprali-futamán rajtol ezen a héten Fernando Alonso, a kétszeres F1-es világbajnok a Toyota félgyári alakulatának tagjaként szerepel majd a Világkupa-sorozat marokkói állomásán. Bár a világ már elkönyvelte, a spanyol még mindig vakít és állítja: a Dakar-ralis részvételt csupán lehetőségként tartja számon…

 

Alonso a tavalyi évad végén intett búcsút az F1-nek, majd az idei Le Mans-i 24 órás futam után kilépett a Toyota WEC-formációjától is. Már januárban lehetett olyan híreket hallani, hogy a spanyol kacérkodik a terepralis szereplés gondolatával, amely aztán az év során valósággá is vált: a pilóta több ízben teszt a Toyota félgyári csapatának Hilux versenygépével. Időközben kiderült, hogy a honfitárs motoros legendát, Marc Comát választotta navigátornak, akivel már a dél-afrikai tereprali-bajnokság egyik namíbiai futamán is részt vettek, igaz, a hivatalos értékelésen kívül.

A hétvégén startoló Marokkó-rali, az FIA Világkupa-sorozat idei záróversenye az első hivatalos derbi Alonso számára ebben a műfajban. A viadal az autósok számára szombaton kezdődik és öt nap alatt öt szelektív szakaszt, közel 2600 kilométert teljesítenek majd, amelyből 1868 kilométer lesz a mért szakaszok távja. Az eseményt rövid teszt előzte meg, amelyen Alonso két másik Toyota-pilóta, Nasszer al-Attijah és Giniel de Viliers társaságában vett részt, csütörtökön pedig már Fezben, a futam hivatalos sajtótájékoztatóján volt jelenése.

„Nagyon büszke és boldog vagyok amiatt, hogy itt lehetek, hiszen ez lesz az első ralifutam a pályafutásom során. Nem gondolom, hogy másoknak ez különleges lenne, számomra viszont az, kiváltképpen így, hogy egy olyan nagyszerű csapatot tudhatok magam mögött, mint a Toyota Gazoo Racing. Fantasztikus csapattársaim vannak, tengernyi tapasztalattal, akiktől minden egyes kilométer során sokat tanultam az eddigi tesztek során” – mondta Alonso a sajtótájékoztatón, amelyen jelen volt az F+1 Blogot is tájékoztató orosz újságíró, Sveta Amelichkina is.

Ismeretes: Alonso a motorsport hármas koronáját hajkurássza, amelyből a Monacói Nagydíj és a Le Mans-i 24 órás trófeáival már rendelkezik, így már csak az Indianapolis 500 hiányzik a kollekciójából. A spanyol közben jóbarátja és honfitársa, idősebb Carlos Sainz hatására fejébe vette, hogy megpróbálkozik a Dakar-ralival is: hivatalosan még mindig nem mondta ki, hogy 2020-ban ott lesz a Szaúd-Arábiába költöző sivatagi derbi mezőnyében, holott a világ már elkönyvelte, hogy ez fog történni. A klasszis pilóta ezúttal  is csak annyit mondott, hogy „talán” részt vesz a Dakaron.

Alonsóért megőrül a sajtó Marokkóban (Fotó: Sveta Amelichkina)


„Számomra ez a verseny a tesztprogram folytatása, ahol az a célom, hogy komolyabb gondok nélkül teljesítsem az öt versenynapot. Igyekszem minél több versenykilométert teljesíteni annak jegyében, hogy talán részt veszek majd a Dakar-ralin. Nincs határozott célom, inkább élvezni szeretném az előttünk álló hét minden egyes percét” – fogalmazott a sajtótájékoztatón Alonso, akinek terveiről az is sokat elárul, hogy épp a Marokkó-rali az első hivatalos tereprali-versenye: ebben a műfajban hagyományosan ez a viadal az utolsó komoly felkészülési lehetőség a Dakarra. Éppen ez az oka annak, hogy a futamon idén is ott van a műfaj teljes krémje, al-Attijah-tól kezdve Sainzon át Peterhanselig mindenki…