Egyik pilóta helye sem biztos és egyikük sem tud komoly szponzorokat mozgósítani, pedig ez lenne az elvárás. A nyári szünetet követően még mindig ez a helyzet a Williams istállónál, ahol Felipe Massa és Valtteri Bottas is csak reménykedik abban, hogy 2017-ben is a grove-i csapat kötelékében maradhatnak.
Kipihenten, felfrissülve, számos csapat pedig fejlesztésekkel is felvértezve érkezett Spa-Francorchamps-ba, a hétvégén esedékes Belga Nagydíj helyszínére, ám nem csak az idény hátralevő részéről esik egyre több szó, hanem a következő szezonról is. Van olyan Forma-1-es szakvezető, aki félig máris odaadományozta a szabályváltozásokat követő első vb-címet, de nem a Mercedesnek, hanem a Red Bullnak.
Érdekes jelensége a formaautós forgatagnak Charles Leclerc: évekkel ezelőtt a néhai Jules Bianchi indította útnak és a 18 esztendős pilótának minden esélye megvan arra, hogy 1994 óta az első monacói Forma-1-es pilóta legyen. Az ifjú kiválóság nem titkolja: azt szeretné megvalósítani, ami tragikus sorsú cimborájának nem sikerült.
Rutinos vezetővel erősödik a McLaren: a brit vállalat már hónapokkal ezelőtt szerződtette Jost Capitót, aki a Volkswagen sportigazgatói tisztségéből érkezik a Forma-1-es istállót is működtető leányvállalat élére, s ha minden igaz, a jövő hét végén esedékes Belga Nagydíjon tűnik majd fel először új szerepkörében.
Sok egyéb más mellett azért kedveljük a Forma-1-es Red Bull istállót, mert a nyári szünet kellős közepén is mindig megtalálják a módját annak, hogy hallassanak magukról. A legújabb dobásuk egy érdekes próbálkozás: mit bír egy GoPro sportkamera, ha kidobják egy padlógázzal száguldó F1-es autóból?