Mexikóvárosba tart az F1 mezőnye, ahol a jelek szerint folytatódik a hagyomány és a nagydíj ismét egy őrületes fieszta ékköve lesz. Az már biztos, hogy a Hermanos Rodriguez versenypályán telt ház várja a mezőnyt, s az is előfordulhat, hogy az előző két évhez hasonlóan Lewis Hamiltont ismét itt koronázzák majd világbajnokká. A brit persze nem iszik előre a medve bőrére...
1992-től egészen 2015-ig kellett várnia az autósportokért bolonduló mexikói közönségnek, hogy az ország újra F1-es futamnak adhasson otthont, a nagy visszatérés óta viszont évről évre megmutatják, hogy ott bizony van értelme versenyt rendezni. A helyi drukkerek lelkesedése süt még a tévéképernyőkön keresztül is, az eddigi futamokat rendre telt ház előtt bonyolították, a szervezők pedig minden évben megkapják a legjobban szervezett nagydíjnak járó elismerést.
Minden adott ahhoz, hogy a nagy sorozat idén folytatódjon, az ugyanis a szervezői tájékoztatás szerint már most biztos, hogy a jövő hétvégén esedékes megmérettetés teltházas lesz: „Izgatottak vagyunk, hiszen a közönség szenvedélyes és hihetetlen az érdeklődés az esemény iránt. A rajongók szerves részét képezik ennek a fiesztának, amely a bajnokság legjobb eseménye. Megállás nélkül dolgozunk annak érdekében, hogy zsinórban ötödször is kiváló és felejthetetlen versenytapasztalattal távozzanak tőlünk mindazok, akik eljönnek az eseményre” – idézte a teltházat bejelentő szervezői közlemény Federico González Compeánt, a nagydíjat jelenleg szervező társaság ügyvezető igazgatóját.
Bár a Mexikói Nagydíj eddig igazi sikertörténet, idén váratlanul megingott a folytatás, a közép-amerikai ország kormányzata ugyanis közölte: a jelenlegi szerződés idei kifutása után megvonnak egy jókora adag támogatást a nagydíj rendezőitől, akik végül – ahogyan mondani szokás – „kimozogták” a nehézséget. Augusztusban bejelentették, hogy a futam 2022-ig biztosan marad az F1-es vérkeringésben, az előállt pénzügyi hézagot pedig „új finanszírozási modellel” alkalmazásával tömik be, közpénzek felhasználása nélkül. Az ominózus új modell egyébként példaértékű, annak lényege pedig az, hogy a Mexikóváros önkormányzata létrehoz egy trösztöt, amely összefogja azokat a privát befektetőket, akik befektetnek a nagydíj megrendezésébe. Magyarul a futam jogtulajdonosa a város és a befektetők lesznek, ennek jegyében pedig a viadal neve 2020-tól nem mexikói, hanem Mexikóvárosi Nagydíj lesz.
A közép-amerikai szurkolókat a háttér vélhetően aligha érdekli, az viszont sokkal inkább, hogy milyen eredményt ér majd el a helyi hős, a Racing Point színeiben hajtó Sergio Perez, illetve megtörténhet-e 2017 és 2018 után újra, hogy Lewis Hamilton épp a Hermanos Rodriguez versenypályán biztosítja majd be az egyéni vb-címet?
Suzuka óta tudjuk, hogy a Mercedes ötszörös világbajnokának újabb címvédésére kizárólag csapattársa, Valtteri Bottas lehet veszélyes – már amennyiben az északi pilótát lehet veszélyesnek titulálni. A brit előnye 64 pont, így már léteznek forgatókönyvek arra vonatkozóan, hogyan húzhatja be a hatodik titulusát Mexikóvárosban: ehhez elengedhetetlen, hogy a címvédő dobogón végezzen jövő vasárnap, mivel 14 ponttal kell többet szereznie Bottasnál a bajnokavatáshoz.
Hogy miért borítékolhatók az izgalmak a viadalra? Például azért, mert idén már bebizonyosodott, hogy magaslaton a Mercedes képes harmatosan muzsikálni, ezt pedig csak tetézi az a tény, hogy Hamilton hiába húzta be tavaly és tavalyelőtt is Mexikóvárosban a vb-címet, nyerni eddig csupán 2016-ban tudott, az utóbbi két évben pedig még a dobogóra sem állhatott fel. A szigetországi ász tudja, hogy ezúttal sem lesz könnyű dolga: „Jómagam soha nem siettem a dolgokat, ráadásul nyilvánvaló, hogy Mexikó az egyik legrosszabb verseny lesz számunkra a szezonban az autónk miatt. Az utóbbi néhány ottani futam sokkoló volt, még úgy is, hogy ott biztosítottam be a világbajnoki címeket. Nem számítok arra, hogy a bajnokság már Mexikóban eldől, szerintem lesz még addig néhány küzdelmes versenyünk” – mondta Hamilton Suzukában.
Elöljáróban említést érdemel az is, hogy a szezon során eddig csupán egyszer fordult elő, hogy Hamilton képes volt 14 pontnál többet verni Bottasra egyetlen futamon. Ez a Magyar Nagydíj volt, amikor a brit győzött, a finnt pedig a 8. pozícióban intették le…