Niki Lauda nem tartja kizártnak, hogy Sebastian Vettelnek Sanghajban is lesz beleszólása a futamgyőzelem sorsának eldöntésébe, ám a szakember hangsúlyozza: nemcsak a Ferrarinál, hanem a Mercedesnél is sokat tanultak a szepangi viadal tapasztalataiból. Az osztrák intézett néhány keresetlen szót azokhoz is, akik a fölény miatt folyamatosan bírálják a csillagos márkát.

 

Malajziai diadala után Sebastian Vettel a Kínai Nagydíjon is ott leselkedik a Mercedes-páros, Lewis Hamilton és Nico Rosberg mögött, ám azzal kapcsolatban megoszlanak a vélemények, hogy a németnek ezúttal is lehet-e esélye a Mercedes-tandem ellen. A vörösök Messiása – ilyen és ehhez hasonló jelzőkkel illette a német és az olasz sajtó a négyszeres vb-elsőt a szepangi győzelem után – természetesen optimista, ráadásul az időmérőt követő szokásos gyorstalpaló sajtóértekezletén a Mercedes-menedzser Niki Lauda is kinyilvánította: semmiképp nem tekinthetik veszélytelennek a Ferrari menőjét.

„Sebastian már a második ferraris futamán győzött, bizonyítva azt, hogy a legnagyobbak közé tartozik. Olaszország szinte felrobbant, ez nagyban motiválja a csapatot is, így szerintem veszélyesek lesznek. Holnap az első sorból rajtolunk, de Vettel ott lesz mögöttünk, arra várva, hogy a versenyzőink hibázzanak, így nagyon fontos, hogy hibátlanul teljesítsenek” – mondta az osztrákok korábbi háromszoros világbajnoka.

Lauda szerint a szepangi eredmény nemcsak a Ferrarira volt jótékony hatással, hanem a váratlanul vereséget szenvedő Mercedesre is: „A Ferrari olyan szorgosan dolgozott a télen, mint a méhek, így másfél másodpercet javultak, de a győzelmük felrázott bennünket is a Mercedesnél. Vettel sikerének hatására precízebbek lettünk, az edzéseken például igyekeztünk sokkal pontosabban felmérni, hogy a hosszabb etapok során az abroncsok hanyadik körre kopnak el. Nem engedhetjük, hogy hasonló hibák újra előforduljanak” – fogalmazott a szakember, aki hozzátette: „Az életünk itt egy picit könnyebb lesz, mert két kiállás a legvalószínűbb, így legfeljebb két hibát követhetünk el, nem hármat.”


Noha Rosberg tavaly kvalifikációk tekintetében felülmúlta Hamiltont, idén eddig 3:0 az állást a brit javára. Sanghajban a német nagyon közel járt házon belüli riválisához, amit Lauda pozitív jelként értékelt: „Hála Istennek, Nico visszatért, kiváló kört futott és majdnem Lewist is elcsípte. Tudom, hogy mennyire sokat szenvedett az utóbbi két futamon, de most újra a régi. Arra számítok, hogy holnap kemény meccset vív majd Lewisszal és talán Vettellel is.”

Lauda intézett néhány keresetlen szót azokhoz is, akik a fölény miatt ostorozzák a Mercedest. Az osztrák most épp a Renault duzzogására reflektálva pörkölt oda, azt hangsúlyozva, hogy „nem a mi hibánk, hogy ők nem képesek nyerni!”

„Kit érdekel, ha a Honda és a Renault úgy dönt, hogy távozik a Forma-1-ből? Szerintem az nem a Mercedes problémája, hogy elköltenek egy rakás pénzt és mégis képtelenek nyerni. Amikor én világbajnok voltam, két Ferrari motor volt a mezőnyben és húsz Cosworth. Ha a Renault és a Honda kilépne, adnánk húsz Mercedes motort a többieknek. Mi lenne ezzel a probléma?” – pörkölt oda a háborgónak az ügyvezetői jogkörrel nem rendelkező Mercedes-igazgató.