Minden idők leghektikusabb Forma-1-es szezonjának ígérkezik a 2014-es évad, már amennyiben hihetünk a montreali paddockból érkező pletykáknak. 

Úgy hírlik, hogy tesztek és versenyek terén is nagyüzem várható a jövő évben: a Kanadai Nagydíj helyszínéről érkező spekulációk szerint az előszezonban több teszt lesz, mint a korábbi években, visszatérnek az évközi gyakorlások is, ráadásul a versenyek száma 21-re növekszik.

Mivel jövőre változik a motorformula és a 2,4 literes V8-as erőforrásokat 1,6 literes, V6-os, turbós egységek váltják, talán érthető, hogy a csapatok és a gyártók több előszezonbeli tréninget szeretnének. Ha minden igaz, a felkészülési időszak jövőre négy tréninget foglal majd magában, s az első, négynapos gyakorlással már január 21-én elkezdődik a dél-spanyolországi Jerezben. A további három teszt helyszíne és időpontja egyelőre nincs véglegesítve, de úgy hírlik, hogy Abu-Dzabi, Katar és Bahrein is szívesen látná a csapatokat.

Egyes források szerint elképzelhető, hogy az évad Melbourne helyett Bahreinben indul majd a szokásosnál korábban, már március 2-án, így nem elképzelhetetlen, hogy az utolsó gyakorlásnak épp a sivatagi helyszín ad majd otthont. Ez jelentős logisztikai könnyebbséget jelentene a csapatoknak, amire szükségük is lenne, hiszen a versenymenetrend előreláthatólag minden idők leghosszabbja lesz: Szocsi révén Oroszország biztosan debütál, s állítólag 15 évre szóló szerződést kötött a Formula One Managementtel New Jersey is, amely szintén jövőre mutatkozna be az F1-es vérkeringésben egy utcai pályával. Mivel a spekulációk szerint egyik jelenlegi helyszín sem kerül ki a körforgásból, a 21 fordulós évad hosszúságát tekintve történelmi mérföldkő lehet, ráadásul egy plusz szabálymódosítást is igényelne, ugyanis a jelenlegi sportszabályzat szerint 20 futamnál többet nem lehet rendezni egy idény alatt.

Míg a versenyek mennyisége miatt Bernie Ecclestone talán számíthat némi tiltakozásra a csapatok részéről, addig az évközi tesztelések újbóli bevezetését az együttesek zöme támogatja. Ha minden igaz, a Sport Munkacsoport szombat esti ülésén a Caterham, a Marussia és egy harmadik, meg nem nevezett csapat kivételével mindenki megszavazta az évközi tesztek visszahozatalát.

A javaslat szerint négy ilyen tréningre kerülne sor a szezon közben, kizárólag európai helyszíneken, a költségek mérséklése miatt közvetlenül a futamok után, egy autó használatával. Barcelona és Silverstone biztosnak tűnik, míg a további két helyszínről várhatóan később születik döntés - állítólag az esélyes pályák között van a Hungaroring és Spa is. A korlátozások részeként állítólag a célegyenes-tesztekkel tölthető napok száma 8 helyett 2 lesz, s maximum 2 nap fordítható reklámfilm-forgatós tréningekre is. Valószínűleg törlik a fiatalok számára kiírt tesztet is, ugyanakkor szerepelhet majd a regulák között egy kitétel, amely kimondja: a négy évközi teszten fiatalokat lehet csak szerepeltetni, a versenyzőket nem.

Míg a versenynaptár várhatóan csak később véglegesedik, paddock-források szerint a tesztelésekre vonatkozó szabályokat az FIA Motorsport Világtanácsa (WMSC) már a június 28-án tartandó ülésén ratifikálhatja.