Produkált néhány figyelemre méltó bukást a Forma-1-es mezőny is, de az Osztrák Nagydíj hétvégéjének eddigi legnagyobb zakóját egy GP3-as pilóta, Jean Alesi fia, Giuliano hozta össze. A 16 esztendős ifjonc akkorát esett, hogy az a világ bármely autóversenyzőjének becsületére vált volna: az apukától megtudtuk, hogy megdöbbent a becsapódás pillanatában.
A Ferrari tehetséggondozó programjában is érintett kis Alesi az egyik szombati GP3-as tréningen bukott: a Trident csapatának pilótája az 1-es kanyarnál nyílegyenesen száguldott át a kavicságyon és csapódott a gumifalba. Mint utólag kiderült, a fékhibára visszavezethető incidens hihetetlenül erős, 46 G-s becsapódással záródott, márpedig egy ilyen erősségű ütközés egy idősebb, erősebb szervezett számára is brutálisnak mondható.
„Igazán sajnálom, hogy így alakult, senki nem tehet róla” – mondta a történtek után az ifjabb Alesi. „Beletapostam a fékbe, de nem működött. Ennyire egyszerű ez. Olyan volt, mintha a kuplung pedálját taposnám. Jól reagáltam a helyzetre és engedtem előre sodródni a kocsit. Ha az oldalával csapódtam volna be, a kocsi jobban összetört volna és talán jómagam is megsérültem volna.”
Noha a Trident összerakta a kis Alesi autóját, a fiatal versenyző az orvosok tanácsára nem vállalta a további szereplést. „Azt mondják, hogy túl veszélyes lenne egy újabb ütközés. Ha nem is lenne 46G-s, mint ez, de már egy kisebb ütés is fatális lehet” – magyarázta a fiatal francia, aki jobb esetben Silverstone-ban térhet vissza a GP3 mezőnyébe.
Bár az incidens kívülről rémisztőnek tűnt, a korábbi Forma-1-es versenyző apuka, Jean Alesi az F+1 Blognak nyilatkozva már nevetve jegyezte meg: „Borzalmas pillanatok voltak, de szerencsére inkább számomra, mint Giuliano számára. Valami történt a fékekkel, nem működtek, ez állt a háttérben. Az orvosok megvizsgálták Giulianót és mindenki teljesen biztos abban, hogy a jövő héten, Silverstone-ban már újra versenyezhet” – fogalmazott a csemetéjét menedzserként és mentorként is segítő apuka, akitől korábban megtudtuk, hogy a hagyományos iskola híve és semmiképp nem szeretné olyan hamar a Forma-1-es mélyvízbe dobni a fiát, ahogyan Jos Verstappen tette azt Max-szal.
Aligha lehet kétséges, hogy a fiatal versenyző számára ilyenkor jól jön, hogy az édesapja tengernyi tapasztalattal rendelkezik, többek között azzal kapcsolatban is, hogyan kell kezelni egy ilyen sokkos helyzetet: „Ilyenkor kell igazán szenvedélyesnek lenni. Azt kell mondani magadnak, hogy oké, most nem jött össze, majd jön a következő verseny, ami újabb esélyt kínál. Szerintem semmiképp nem kell sürgetni, hogy visszaüljön az autóba…”
Az idősebb Alesi pályafutásának egyik emlékezetes momentuma volt, amikor az 1995-ös Magyar Nagydíj pénteki időmérő edzésén a 11-es kanyarnál bukott: az ominózus pályarész azóta is a francia nevét viseli, de mint az F+1 Blognak elárulta, csemetéjével csak később kívánja megosztani ezt a szösszenetet. „Arról a tapasztalatról még nem beszéltem neki, de amikor ott leszünk, a Hungaroringen, biztosan megmutatom majd neki a kanyart és elmesélem majd a történetet” – mondta az 52 esztendős versenyzőapuka.