Újra kezelésbe vette a Ferrari közúti csúcsgépét, a LaFerrarit Fernando Alonso: a kétszeres világbajnok még a Magyar Nagydíj előtti napokban járt az olasz márka főhadiszállásán, s a kellemest összekötve a hasznossal a fioranói aszfaltcsíkon újra nyúzópróba alá vetette az idei Genfi Autószalonon leleplezett sportkocsit.
Noha a spanyol pilóta és a Ferrari között a remélt eredmények elmaradása miatt a Hungaroringen állítólag feszültté vált a viszony, a mogyoródi hétvége előtt a spanyol még vígan karikázott az olasz gyártónál a korona gyémántjának tekintett modellel. Azt nem hozta nyilvánosságra a Ferrari, hogy a spanyol hány kört tett meg, vagy milyen eredményt ért el, azt viszont hangsúlyozta a rövid kommüniké, hogy nagyon élvezte a menetpróbát: „Fernando élvezte a 963 lóerőt, amely a 80 lóerős V12-es motorból és a 163 lóerős elektromotorból származik” – állt a maranellói gyártó közleményében.
Alonso nem először vezette a LaFerrarit: már a Kínai Nagydíj előtt is bonyolított egy rövid, de emlékezetes tesztet az autóval, amelynek fejlesztését a kezdetektől fogva segítette. „A spanyol, aki csapattársával, Felipe Massával az elejétől fogva részese a projektnek, ezúttal is értékes visszajelzéseket adott a mérnököknek és a tesztpilótáknak” - hangsúlyozta ismét a Ferrari.
A LaFerrari egyébként a gyári tájékoztatás szerint százra 3 másodperc alatt gyorsul fel, míg végsebessége akár 350 kilométer/óránál is magasabb lehet. Alonso eredményeit nem közölték, de az autó állítólag 1 perc 20 másodperc alatti időre képes a fioranói aszfaltcsíkon, ami sokkal jobb bármely eddigi utcai modellnél, amelyet Maranellóban készítettek. A gyár a tervek szerint 499 darabot gyárt a LaFerrariból: ugyanaz a utó ára 1 millió fontnál is több, a megszállott ügyfelek már a leleplezési ceremónia előtt lefoglalták az összes készülő példányt.
Alonso – aki jelenleg 133 ponttal az egyéni vb-tabella 3. helyén áll, 39 egységgel lemaradva az éllovas Sebastian Vetteltől – mozgalmasan tölti nyaralást. A hungaroringi viadal után ismét Maranellóba ment, ahol a szimulátorban már Spára készült, később pedig rákapcsolt az erőnléti edzésekre és szűkebb hazájában, Asztúriában falta a kilométereket bringája nyergében.