Fernando Alonso spielbergi kifakadása után újra napirenden van a tavaly is sokszor hallott pletyka, amely szerint a spanyol végleg megelégelte a Ferrari botladozását és igyekszik kifarolni a 2016 végéig szóló szerződésből. Az olaszok persze semmiképp nem szeretnék elveszíteni a kétszeres vb-elsőt…
Alonso minden kétséget kizáróan joggal akadt ki két hete Spielbergben, amikor odadörgölte a Ferrari orra alá, hogy nem sok örömét leli a kívülről érkező dicséretekben, valamint a dobogósok mögötti helyek hajszolásában. Lassan ki lehet mondani, hogy a spanyol – akit sokan egyenesen a Forma-1-es történelem egyik legjobbjának tartanak – a legjobb éveit fecséreli el a vörösökre, ahol immáron ötödik éve hajszolja mindhiába a hőn áhított bajnoki címet.
Egy éve már elterjedt, hogy esetleg csapatot vált a spanyol és a McLarennél nem is titkolták, hogy szívesen látták volna már az idei szezontól kezdve, de az átigazolásból végül semmi nem lett. Egyes merészebb teóriák szerint a wokingi csapat késő ősszel csak azért tette a garast Kevin Magnussen mellé, mert abban bíztak, hogy sikerül megkaparintani Alonsót, de túl későn derült ki, hogy a pilóta nem tud kitáncolni a 2016 végéig érvényes szerződésből, mert egy ilyen lépés üzletileg túlságosan komoly buktát eredményezett volna.
Silverstone-ban újra téma Alonso átigazolása: nemrégiben a parancsnoki posztra idén visszatért Ron Dennis is jelezte, hogy fátylat borítana a 2007-es sötét emlékekre és hajlandó lenne visszafogadni a pilótát, ráadásul mostanában egyre intenzívebben piszkálja Jenson Buttont, ami akár azt is jelentheti, hogy a brit veterán helyén képzeli el a spanyolt. Olasz és spanyol források egybehangzó értesülései szerint ráadásul Alonso erősen fontolgatja, hogy újra Wokingba szegődik és a következő évtől már a Honda hajtásláncával támadó alakulat vezérpilótája lesz.
A Ferrarinak két esélye van, amelyek közül az egyik az, hogy jövőre topautóval állnak elő, ám erre garancia annak fényében sincs, hogy Luca di Montezemolo komoly tisztogatásba kezdett és Stefano Domenicali csapatfőnök után a hírek szerint napokon belül útilaput köt a motorfejlesztésért felelős vezető, Luca Marmorini talpára is. A másik sansz egy új szerződés, amely az eddigieknél is vaskosabb dollárkötegeket eredményezne Alonsónak: a pilóta a becslések szerint jelenleg 25 millió dollárt kasszíroz évente a maranellóiaktól, így Lewis Hamiltonnal együtt a legjobban fizetett versenyzők a mostani a mezőnyben, ám több forrás – köztük a Marca című, Alonsóval kapcsolatban általában jólinformált spanyol sportlap – szerint a vörösök ráígérnek az eddigi javadalmazásra és egy új szerződéssel szeretnék kiverni a fejéből a távozás gondolatát.
Nehéz elképzelni, hogy Alonso nem morfondírozik a váltáson, de ahogyan az ilyenkor lenni szokott, cáfolja a jövőjét firtató spekulációkat. Persze a sajtót a saját céljai érdekében mindig kiválóan használó pilóta szavai ezzel kapcsolatban sem egészen egyértelműek: „A szerződésem további két évre szól, de majd meglátjuk, hogy mi a legjobb megoldás mindannyiunk számára” – mondta az újságíróknak Silverstone-ban 2005 és 2006 bajnoka. „Jelenleg kizárólag arra összpontosítok, hogy javítsunk az autón és a Ferrari a lehető legjobb eredényt érje el a konstruktőri bajnokságban, ahol a Red Bullal, a Williamsszel és a Force Indiával harcolunk. Azt majd meglátjuk, hogy mi lesz a 2015-ös autóval, nekem most ez a legfontosabb feladatom.”
Alonso a szezon kilencedik fordulója előtt 79 ponttal a 4. helyet foglalja el az egyéni tabellán: a legjobb idei eredményként egy sanghaji 3. helyezést jegyző spanyol a Red Bull pilótájától, a 3. pozíciót birtokló Daniel Ricciardótól mindössze 4 egységgel van elmaradva, míg a 2. helyen állomásozó Hamiltonhoz képest 57, az éllovas Nico Rosberghez képest pedig már 86 egységnyire rúg a hátránya.