400 ezer fontért, azaz körülbelül 141 millió forintért cserélt gazdát az RM Auctions múlt heti, Londonban tartott aukcióján az a Ferrari F300-as, amelyet Michael Schumacher és Eddie Irvine az 1998-as szezonban használt.

A bevétel alulmúlta az előzetes várakozásokat, mivel az aukciósház a Forma-1-es versenygép meghirdetésekor 440-520 ezer fontra taksálta a vételárat. Az ismeretlen vásárló nem csinált rossz vásárt: a járgányt 2009-ben teljesen felújította a Ferrari F1 Clienti részlege, s az autó azóta mindössze 666 kilométert futott.

Mint arról az RM Auctions beszámolt: az F300-asból összesen kilenc példány készült Maranellóban, ezek sorában a kalapács alá került 183-as sorozatszámú autó volt a harmadik. Az aukciósház az együttes archívumában felkutatta, hogy a 183-ason február 11-én húzták meg az utolsó csavart a gyárban, két nappal később pedig már Eddie Irvine nyúzta a fioranói tesztpályán. A szezon során Schumacher is több ízben tesztelt gumikat, fejlesztéseket az ominózus rakétával, amely a szezon hátralevő részében - állítólag - feltűnt a hungaroringi és a suzukai hétvégéken is.

Tudni érdemes az F300-ról, hogy Rory Byrne tervezte és a Schumacher-Ferrari aranykorszak egyik előszele volt. Bár messze nem volt annyira versenyképes, mint a bajnoki titulust végül begyűjtő Mika Häkkinen MP4-13-as McLarenje, a német így is karnyújtásnyira került a vb-címhez.

A 2010 óta Mercedes-pilótaként versenyző Schumacher összesen hat futamot nyert a 3 literes, V10-es erőforrással hajtott versenygép volánja mögött. Az évadzáró Japán Nagydíj előtt mindössze 4 egység volt a hátránya a 90 ponttal élen álló Häkkinenhez képest: az akkor még csak a harmadik vb-címére hajtó német megszerezte a rajtelsőséget, de autója állva maradt a rajtrácson, így a mezőny végéről indulva kellett felzárkózásba kezdenie. Be is gyújtotta a rakétákat: a 31. körben már a 3. pozícióban haladt, amikor elsőként halad el a minardis Esteban Tuero és a Tyrrell színeit képviselő Toranosuke Takagi ütközésének helyszínén, s néhány kanyarral később defekt miatt kiesett.

Annak sem kell keseregnie, aki Forma-1-es autóra vágyik, de lemaradt az F300-ról: a svédországi Malmö BMW-márkakereskedése eladásra kínálja azt az F1.06-os BMW-Saubert, amellyel Nick Heidfeld versenyzett a 2006-os szezonban. Az online árult versenygépet akár részletekben is ki lehet fizetni.