Noha az előszezonban feltámasztott Manor istálló működése jelenleg teljes egészében a mentőövet dobó energiamágnáson, Stephen Fitzpatrickon múlik, a vészjósló pletykák ellenére az alakulat jövője nincs veszélyben. John Booth csapatfőnök szerint sincs aggódnivaló, a jól informált források pedig épp arról számoltak be, hogy a Forma-1 legkisebb csapatának már külső segítséget is igénybe kell vennie a befektetőjelöltekkel folytatott tárgyalásokhoz.
Fitzpatrick és Manor-Marussia históriája jól ismert: az orosz tulajdonos, Andrej Cseglakov kivonulása után a nagy-britanniai Banbury-ben székelt egylet csődöt jelentett, majd a felszámolási eljárás megindítása után az Ovo nevű energiabirodalom tulajdonosa - az utolsó pillanatban – megmentette a csapatot. A Marussia gerincére épült alakulat küszködve, szenvedve, másik gyárba költözve állt talpra, ám azóta is folyamatosan a pletykák arra vonatkozóan, hogy úgysem élik meg a 2016-os szezont.
Ezt igyekezett cáfolni a napokban a versenyzőként Roberto Merhit és Will Stevens-t alkalmazó csapat sportszakmai vezetője, John Booth, aki leszögezte: biztos abban, hogy a Manor munkatársainak nem kell a csapat megszűnésétől tartania. „Igen” –felelte határozottan a brit szakember, amikor arról kérdezték, hogy jövőre is viszontláthatjuk-e a csapatot a rajtrácson. „Hiszek abban, hogy nagyon jó üzleti tervet sikerült kidolgoznunk. Nem költünk többet annál, mint amennyink van, márpedig ez teljesen szokatlan a Forma-1-ben!”
Booth állásfoglalásával párhuzamosan olyan fejleményekről is hallani, amelyekből arra lehet következtetni, hogy a csapatfőnök optimizmusa nem véletlen. Fitzpatrick – aki közeli ismerői szerint kizárólag a Forma-1 iránti rajongás miatt mentette meg a csapatot – mostanáig 30 millió fontot invesztált a Manorba, amely kapott 35,4 millió fontot a 2014-ben Jules Bianchi pontjai révén elért konstruktőri 9. helyezésért is. Ezzel messze a brit minicsapaté a legkisebb költségvetés a királykategóriában, de a Forma-1 üzleti ügyeinek vonatkozásában jól informált újságíró, Christian Sylt szerint egyre élénkebb a befektetői érdeklődés a Manor iránt.
Amennyiben hihetünk Syltnek, Fitzpatrick a közelmúltban felkérte a Rothschild-csoport banki és pénzügyi részlégét, hogy nyújtsanak támogatást az érdeklődő befektetőkkel folytatott tárgyalásokhoz. Ha minden igaz, egyelőre csak kisebbségi tulajdonrész vásárlására pályázó érdeklődők környékezték meg Fitzpatrickot, de a Rothschild-csoport bevonásából akár arra is lehet következtetni, hogy komolyabb érdeklődők felbukkanására is számítanak.
Nem tudni, hogy a befektetői érdeklődésnek van-e köze ahhoz, hogy egyes teóriák szerint előfordulhat, hogy a Manor jövőre már a Mercedes hajtásláncát építheti az autóiba a jelenlegi Ferrari szív helyett. Ha a Red Bull szakít a Renault-val és az energiaital-birodalom csapatai Ferrari-egységekre váltanak, a Renault pedig bevásárolja magát a Lotusba, az enstone-i egyletnél felszabaduló kvótát a csillagosok – állítólag -szívesen odaadnák a Manornak, ahol lehetőségük lenne arra is, hogy volánhoz juttassák a márka pártfogoltját, a jelenleg a DTM-ben hajtó Pascal Wehrleint.