Kezdhetnek reménykedni a brazil Forma-1 rajongók: a dél-amerikai országban élő fanatikusok 1969 óta először idén nem szurkolhatnak honfitársnak a királykategóriában, ám a legfrissebb hírek szerint jelenlegi elsőszámú reménységük, az F2-ben szereplő Sergio Sette Camara a McLaren szerződik. A brazil egyelőre csak teszt- és tartalékpilótaként kap lehetőséget, de komoly lobbierő áll mögötte.
A fejleményről a Brazíliában mértékadónak számító Globo Sport számolt be, amely azt jelentette, hogy Sette Camara teszt- és tartalékpilótaként csatlakozik jövőre a McLarennél a két versenyzőhöz, Carlos Sainzhoz és Lando Norrishoz. A szerződést állítólag a jövő hónapban esedékes Brazil Nagydíjon jelenti majd be hivatalosan is a wokingi alakulat.
A korábban a Red Bull juniorprogramjában is megfordult 20 éves pilóta idén a Carlin színeiben szerepel az F2-ben, ahol az Abu Dhabiban esedékes évadzáró előtt a 6. helyen állomásozik. Arról állítólag még nem született döntés, hogy az F2-ben folytatja-e a szerepést a brazil 2019-ben, arról viszont – a Globo Sport információi szerint legalábbis – igen, hogy a McLaren néhány pénteki szabadedzésen is pályára kívánja küldeni a következő szezonban.
Noha Sette Camara kinevezése még nem garancia arra, hogy a jövőben versenyzőként is szerephez juthat a Forma-1-ben, a lépés mindenképpen biztató a Forma-1-ért megszállottan rajongó brazilok számára, akikkel 1969 óta először fordult elő idén, hogy egyetlen honfitársukért sem szoríthattak a legelitebb géposztályban. Az utolsó mohikán Felipe Massa volt, aki a tavalyi évad végén távozott az F1-ből. Az ország nem véletlenül rajong őrült módon a sportágért: mostanáig összesen 31 brazil versenyző szerepelt a Forma-1-ben, közülük hárman, Emerson Fittipaldi, Nelson Piquet és Ayrton Senna többszörös világbajnokok lettek.
Érdekesség, hogy a három brazil világbajnok mindegyike vezetett McLaren-konstrukciót. Fittipaldi 1974-ben a brit csapat színeiben nyerte második vb-címét, Senna mindhárom bajnoki titulusa a szigetországi különítményhez kötődik, Piquet pedig pályafutása elején, 1978-ban vezetett McLaren-versenygépet: három futamon indult egy olyan privát McLarennel, amelyet a BS Fabrications vásárolt meg és állított csatasorba.
Sette Camara előmenetelében fontos szerepet játszik két brazil vállalat, a Petrobras olajtársaság és a Globo tévétársaság is. A brazíliai illetőségű olajvállalat a McLaren partnere, amely 2019-től már nemcsak a kenőanyagokról, hanem az üzemanyagról is gondoskodik majd és a partnerkapcsolatot szeretné megerősíteni egy hazai nagykövettel, a tévétársaság pedig a dél-amerikai országban a Forma-1-es közvetítések gazdája.
Az F+1 Blog információi szerint a csatorna már Massa tavayi visszavonulásakor kőkemény lobbitevékenységbe kezdett annak érdekében, hogy mihamarabb újra legyen brazil az F1 mezőnyében, hazai pilóta nélkül ugyanis nemhogy nehéz, hanem szinte lehetetlen olyan nézettséget produkálni, mint korábban. Ahhoz sem férhet kétség, hogy Sette Camaráért szorítanak a Brazil Nagydíj szervezői is, akik szintén örülnének egy helyi menőnek a mezőnyben.