Egy ideje tudjuk, hogy a csődeljárásból kiszabadult Marussia arra készül, hogy egy huszárvágással már idén visszatérjen a Forma-1-es mezőnybe Manor Marussia F1 Team név alatt, csak azt fedte homály, hogy ki áll a háttérben. Mostanáig, ugyanis a BBC kiszimatolta, hogy egy brit energiamágnás pénzeli a nem kis kockázatot rejtő projektet.
A brit forrás szerint a mozgatórúgó egy bizonyos Stephen Fitzpatrick, aki egy 2009-ben indított bristoli székhelyű, áramellátással foglalkozó nagyvállalat vezére. Ha minden igaz, a 37 esztendős üzletember nem a vállalaton keresztül, hanem a magánvagyonából finanszírozza a Forma-1-es manővert, ám könnyen elképzelhető, hogy cégcsoportjának marketingtevékenységébe is bevonja majd a talpra állítás alatt álló különítményt.
Más források szerint szerepet vállal a projektben a Sainsbury és a Marks & Spencer áruházláncok korábbi főnöke, Jordan King is, aki nem befektetőként, sokkal inkább a különítmény egyik vezetőjeként tevékenykedik majd. Ez akár azt is eredményezheti, hogy fia, a GP2-ben szereplő Racing Engineeringnéé versenyző Jordan Kind tesztpilótai álláshoz juthat az együttesnél.
Mint arról az Origo GPHirek néhány napja részletesen beszámolt, a gárda – amely a Banbury főhadiszállás értékesítése és a nagy online kiárusítás után visszaköltözött Dinningtonba – a tavalyi évadzárón a Caterham kötelékében bemutatkozott Will Stevens személyében már egy versenyzőt is szerződtetett. A különítmény eredetileg a tavalyi autóval akart rajthoz állni idén, de mivel a Force India megbicskázta a tervet, jelentősebb átalakításokra kényszerülnek: a munka nonstop zajlik, hogy a gárda elérje a felszerelést Melbourne-be szállító, március 6-án induló repülőgépet.
Az már korábban kiszivárgott, hogy a Manor – bár 23 millióval még mindig tartoznak a tavalyi szezonból - továbbra is Ferrari-ügyfél marad hajtáslánc tekintetében, a GPTimes című online szaklap pedig egy másik érdekességet is kiszimatolt: ugyan a McLarennek is tartozik az együttes nagyjából 10 millió euróval a tavalyi évad során kapott háttértámogatásért, az adósság ellenére a Manor folytatja az együttműködést a wokingiakkal is.
Ahogyan arra az Origo GPHirek is rámutatott: a melbourne-i indulás nagyban függ attól, hogy az állítólag március elejére időzített törésteszten átmegy-e a Manor módosított autója, mert amennyiben kudarcot vallanak, aligha lesz idejük további módosításokra az indulás előtt.