Folyamatosan csökken, de még mindig van lemaradása a Hondának az F1 jelenlegi csúcserőforrásához, a Ferrarihoz képest - jelentette ki az F+1 Blog érdeklődésére a Japán Nagydíj hétvégéjén a gyártó versenyzésért felelős igazgatója, Masashi Yamamoto, akitől megtudtuk azt is, hogy bár megvan az érdeklődés, továbbra sincs lehetőségük újabb csapattal bővíteni az ügyfélkört.
Lefokozásának hátteréről nem beszélhet, azt viszont elárulta, hogy a Mogyoródon történtek fényében szabályosan sokkolta a lefokozás híre. Pierre Gasly, a Red Bulltól a Toro Rossóhoz visszadelegált F1-es pilóta a Belga Nagydíj csütörtöki sajtónapján beszélt először a fejlemény óta, az F+1 Blog pedig ott volt és meghallgatta a franciát, aki állítja: nem tört meg.
Meg sem született még a sportfelügyelői testület döntése a Red Bull Ringen, amely ratifikálta a Honda jelenkori első F1-es győzelmét, máris megugrottak a Japán Nagydíj jegyeladásai - tudta meg az F+1 Blog japán forrásoktól Silverstone-ban. A Red Bull és a Toro Rosso motorszállítójánál örülnek, de tudják, hogy a csodát csak kőkemény munkával lehet megismételni.
A színfalak mögött jóideje zajlik az ötletelés azzal kapcsolatban, hogy az F1-es világbajnoki sorozatnak vissza kellene térnie Afrikába, a kérdés pedig immáron nem az, hogy lesz-e futam a fekete kontinensen, sokkal inkább az, hogy hol és mikor. Mint az F+1 Blog az F1-es kereskedelmi ügyek felelősétől, Sean Bratches-től megtudta: döntés egyelőre nincs.
Fontos mérföldkőhöz ért a Honda a hétvégi Monacói Nagydíjon, hiszen először fordult elő, hogy mind a négy autójuk a pontszerzők között végzett. Azonnal fel is merültek olyan spekulációk a paddockban, hogy az idei formajavulás hatására jövőre talán már egy harmadik hondás csapat is lesz az F1 mezőnyében: az F+1 Blog erről kérdezte a gyártó motorsportért felelős igazgatóját, Masashi Yamamotót.