Komoly nyilatkozatháború zajlott a nyári szünet végén és a Belga Nagydíj hétvégéjén is Fernando Alonso és a Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner között azzal kapcsolatban, hogy megkörnyékezte-e a Red Bull ajánlattal a kétszeres világbajnokot, s ha igen, hányszor és mikor történt ilyen. A McLaren szombati sajtóértekezletén természetesen záporoztak az erre vonatkozó kérdések a sportágtól az idény végén elbúcsúzó pilóta felé.
Semmi kétség: az Osztrák Nagydíj egyik legnagyobb meglepetését a Haas istálló remek kettős pontszerzése jelentette, amely ráadásul magyar közreműködéssel valósult meg. Ez volt a második olyan futam, amelyen a különítmény kötelékét erősítő honfitársunk, Jánvári Zsolt a kerékcsere-stábban is szerepet vállalt, ráadásul az F+1 Blog érdeklődésére a csapatfőnök méltatta is a magyar szakembert.
Pilótapiaci pletykáktól hemzseg a Forma-1-es paddock az Osztrák Nagydíj helyszínén, Spielbergben, ezek között pedig egészen hajmeresztő sztorikat is hallani, például a Ferrari 2007-es világbajnokáról, Kimi Räikkönenről. Az F+1 Blog a helyszínen azután tudakozódott, hogy igaz-e: a vörösök megalázónak tűnő ajánlattal próbálnak megszabadulni a finntől?
Noha paddock-susmorgások szerint Daniel Ricciardo a 2018-as idényt már nem a Red Bull kötelékében képzelte el, az ausztrál pilóta biztosan marad és igyekszik optimizmust sugallni. A hétvégén esedékes Maláj Nagydíj előtt például kijelentette: márkatársával, Max Verstappennel semmiképp sem alkotnak gyengébb párost, mint a Mercedes vagy a Ferrari duója, s reménykednek abban, hogy jövőre végre valóban lehet esély a vb-cím megszerzésére.
Háborog a Mercedes sportigazgatója, Toto Wolff: a csillagos vezér nem valamelyik pilóta vagy az Ezüstnyilak teljesítménye miatt gőzölt be az Olasz Nagydíj után, ahol kettős sikert arattak, hanem amiatt, hogy a Forma-1 meteorológusai csapnivaló munkát végeztek…