Bernie Ecclestone Indiában újfent megerősítette, hogy a jövőben tovább csökken az európai futamok száma, így a Forma-1 szépen lassan kikophat az öreg kontinensről.
Hadüzenetet küldött Bernie Ecclestone Európának az Indiai Nagydíj helyszínéről: a Forma-1 főmogulja a Sky Sports F1 tévécsatornának nyilatkozva újfent hangsúlyozta, hogy a jövőben még több európai pálya tűnhet el a versenynaptárból.
„Előre kell lépnünk, mert világbajnokság vagyunk. Emiatt két vagy három további európai versenyt is elveszíthetünk” – mondta a 82. születésnapját vasárnap ünneplő brit üzletember a szigetországi tévécsatornának.
Ecclestone-nak nem csak amiatt fontos a terjeszkedés, hogy tényleg a világ minden tájára eljuttassa a világbajnokságot, hanem amiatt is, mert Európában a gazdasági válság miatt a helyszínek túlnyomó többsége sokallja a versenyrendezési jogdíjat, s míg több pálya alkudozni próbál, a távoli helyszínek szemrebbenés nélkül hajlandóak leperkálni akár 40-50 millió dollárt is évente. Noha Afrika, mint kontinens mostanában szóba sem került, köztudott, hogy Ecclestone irodájában, a londoni Princess Gate-en egymásnak adják a kilincset a különböző helyszínek képviselői.
Tavaly India debütált, idén Austin kapcsolódik be a vérkeringésbe, míg 2014-től az oroszországi Szocsiba, valamint a tervek szerint New Jersey-be is ellátogat a mezőny. Szó van Thaiföldről, Mexikóról, Argentínáról, s immáron arról is, hogy India talán egy második futamot is rendezhet a jövőben. Nagy kérdés, hogy hová vezet ez? Míg olyan legendás helyszínek, mint Spa és a Nürburgring folyamatos kötéltáncot járnak a túlélés érdekében, addig az újabb és újabb pályákat sok drukker egész egyszerűen lelketlennek, jellegtelennek tartja. Kétségtelen tény, hogy a megújulás fontos, de vajon nem veszít-e a varázsából a mindig is Európában gyökeredző Forma-1 a drasztikus vérfrissítés következtében?
Ha Ecclestone beváltja a fenyegetését, a jövőre évre tervezett 7 európai futamból rosszabb esetben mindössze négy marad, így óhatatlanul felmerül a kérdés, hogy milyen sors vár a Hungaroringre? A Magyar Nagydíj szerződése 2016-ig biztosított, a hazai illetékesek a korábbi közlések alapján Abu Dhabiban kezdik meg a tárgyalásokat a folytatásról, így egyelőre csak reménykedni lehet abban, hogy a jelenlegi kontraktus lejárta után is lesznek Forma-1-es futamok Mogyoródon. Sajnos immáron nyilvánvaló: nem feltétlenül lesz elég, ha hazánk teljesíti az összes feltételt...
Ecclestone korábban azt forszírozta, hogy a jelenlegi húsznál több futamot szeretne rendezni, de az európai viadalok számának tervezett csökkentése arra utal, hogy más módon alakítja át a kalendáriumot. Jövőre egyébként úgy is meglehet a húsz futam, hogy már bejelentették, New Jersey bemutatkozása egy évet késik: a Forma-1 főmogul fennhatósága alatt álló Paul Ricard versenypálya vezetője a napokban közölte, jó esély mutatkozik arra, hogy az amerikai helyszín helyére beszállva jövőre a dél-franciaországi ring is vendégül láthatja a királykategóriát.