Bernie Ecclestone az Osztrák Nagydíj közvetítése közben, a tévés világadásba bekevert kacifántos grafikával mondott köszönetet a versenynaptárba több min egy évtizedes távollét után visszatérő viadal atyjának, Dietrich Mateschitznek. Volt is miért, a Red Bull főguruja ugyanis egy olyan ékszerdobozt bocsátott a Forma-1 rendelkezésére, amely lazán modernebb, mutatósabb és jobb bármelyik európai versenyhelyszínnél.
Noha az esetek többségében fordítva szokott lenni, és Ecclestone-nak szoktak hálálkodni, a Forma-1-es fővezérnek nyomós oka volt köszönetet mondani, elvégre nem csak ezt köszönheti Mateschitznek. A stájer milliárdos egy évtizede meghatározó alakja a sportágnak: működtet két csapatot, amelyek az anyagi terheket egyre inkább nyögdécselő mezőnyben biztos pontnak számítanak Mr. E számára, ráadásul senki nem tesz annyit a Forma-1 népszerűsítéséért sem, mint a Red Bull, amelynek democsapata szüntelenül járja a világot és a legegzotikusabb helyekre is elviszi a száguldást, elhúzva ezzel a mézesmadzagot az adott helyszín vezéreinek orra alatt, hogy bizony futamot is lehetne rendezni…
Persze a barátság akkor igazi, ha mindkét fél hozzáteszi a magáét, s Ecclestone sem tudta le az egészet az ominózus üzenettel. Egy ideje már tudjuk, hogy az új Concorde Agreement keretein belül a Red Bull státusza már-már annyira speciális, mint a vb-n a kezdetek óta szereplő Ferrarié, másrészt komoly kiváltságnak lehet tekinteni azt is, hogy Mr. E lehetőséget biztosított cimborájának arra, hogy versenyt rendezzen az energiaital-birodalom szívében, Ausztriában. Erről árulkodik az is, hogy Ecclestone Spielbergben sem titkolta, hogy az utóbbi évek trendjének megfelelően továbbra is inkább Európán kívül képzeli el a Forma-1 terjeszkedését. Az öreg kontinens idén nyolc futamnak ad otthont, ám a nagyfőnök szerint a térség aligha számíthat többre a közeljövőben: „Szerintem inkább kevesebb európai futamra van szükség” – válaszolta egy újságírói kérdésre Ecclestone, aki magyarázatként sietve hozzátette: „Ha mondjuk tíz futamot tartanánk errefelé, az túlságosan sok pénzt venne ki az emberek pénztárcájából…”
Szolgált egy apró adalékkal is a Forma-1 ura, amikor egy osztrák újságíró kérdésére válaszolva megjegyezte, hogy jogdíjként Spielberg „európai” árat fizet. Ez jól rávilágít arra, hogy a távoli, főképp a közel-keleti helyszínek sokkal magasabb összeget fizetnek a rendezési jogért, így még inkább érthető, hogy Mr. E miért nem ragaszkodik az európai futamok körének bővítéséhez.
Ecclestone álláspontja, a Red Bull Ring színvonala, Mateschitz pénzügyi háttere és a két helyszín közelsége - az osztrák pálya mindössze 420 kilométerre található a mogyoródi aszfaltcsíktól – miatt joggal merül fel az a kérdés is: megfér-e tartósan egymás mellett az új helyszín, illetve a 2021-ig érvényes szerződéssel rendelkező Hungaroring? Akárcsak az új kontraktus tavaly nyári aláírásakor, a Magyarországgal kapcsolatban legendásan szívélyes brit üzletember az F+1 Blog érdeklődésére újfent határozottan állította: nem „üti” egymást a két esemény.
„Semmi ok az aggodalomra, teljesen biztos vagyok abban, hogy minden a legnagyobb rendben lesz” – felelte kérdésünkre Ecclestone. „Szerintem semmiféle gond nincs abból, hogy a két helyszín közel van egymáshoz, mert így is jól működik a dolog. Esetleg annyi változtatást lehetne eszközölni, hogy közelebb lehetne hozni időben egymáshoz a két eseményt. Talán jó ötlet lenne úgy bonyolítani a két versenyt, hogy egymást követnék, egy hét különbséggel. Valamikor majd biztosan egyeztetni fogunk erről Gerstl Péterrel.”
Az impresszárió szerint egyébként a hangulat itt is, ott is ugyanolyan, mert - mint fogalmazott – „az emberek nagyon lelkesek” a versennyel kapcsolatban. A Magyar Nagydíjat idén július 27-én futják majd Mogyoródon.