Váratlanul egymásnak ugrott az autóbemutatózás apropóján a Lotus és a McLaren, de a jelek szerint az ok nem az, hogy a wokingi csapat várhatóan szerződteti az enstone-i egylettől távozó csapatfőnököt, Eric Boullier-t.
Mint arról az Origo GPHirek részletesen beszámolt, a Lotus megtorpedózta a McLaren MP4-29 pénteki bemutatóját: előbb csak cikizték a Twitteren a prezentációra készülő rivális alakulatot, majd percekkel az új McLaren-versenygép bemutatása után közreadták az első renderelt fotót saját járgányukról, a várhatóan késéssel elkészülő E22-ről. Mivel a csapatok rendszerint egyeztetnek egymással, hogy a bemutatók - ha csak lehet – ne üssék egymást, joggal merül fel a kérdés: miért tett keresztbe a Lotus a McLarennek?
Nem kizárt, hogy az ügy összefüggésben áll azzal, hogy a korábbi Lotus-csapatfőnök Eric Boullier – akinek távozását a decemberi, a szakvezető által személyesen cáfolt pletykák ellenére épp ma jelentették be – állítólag a McLarenhez igazol, ám egyes források szerint egy másik ügy áll a háttérben. Nevezetesen az, hogy mindkét csapat ugyanazt a nagyvállalatot szeretné meggyőzni arról, hogy legyen a főszponzora. Az Auto Motor und Sport című német szaklap szerint az ominózus cégről egyelőre annyit tudni biztosan, hogy egy japán technológiai vállalat, ám a lap online kiadása valószínűsíti azt is, hogy a Sony lehet az.
Noha egy szponzor meggyőzésének nem feltétlenül az a legjobb módja, hogy gyerekes módszerekkel egymás levesébe köp két csapat a Twitteren, lehet alapja a teóriának. Ezt támasztja alá az is, hogy a McLaren korábban az MP4-29-es bemutatójára ígérte a Vodafone helyére lépő új főszponzor bebejelentését, ám erre nem került sor, a bizarr küllemű új versenygépen nem tűnt fel új főtámogató. Ez akár azt is sugallhatja, hogy a Lotusnak is van még esélye a vállalat becserkészésére, ám nem kizárt az sem, hogy a háttérben már megszületett a döntés, a McLaren a nagyobb felhajtás miatt halogatja a bejelentést, a támogatásról lemaradó Lotus részéről pedig egyfajta revans volt a mai partizánakció.
Kiszivárgott az is, hogy Boullier távozása nem egyszerű menesztés: a szakvezető szerződése lejárt és nem kívánt hosszabbítani, az F+1 Blog forrásai szerint azért, mert nem látott garanciát a helyzet normalizálódására és megelégelte a csapatot övező zűrzavart, felhajtást. Noha hivatalos bejelentés egyelőre nincs, számos forrás tényként közli, hogy a McLarenhez igazol, ahol csapatfőnökként vállal majd szerepet. Igaz, teljhatalomra ott sem számíthat: Jonathan Neale ügyvezető igazgató és Jenson Button a pénteki bemutató alkalmával félreérthetetlen célzást tett arra, hogy a versenyistálló irányítása a Forma-1-es vonalra frissen visszatérő Ron Dennis feladata lesz, így Boullier csapatfőnökként hasonló mederben dolgozhatna, mint a Lotusnál, ahol minden érdemi döntést a többségi tulajdonos Genii Capital vezérével, a csapatfőnöki tisztséget most átvevő Gerard Lopezzel közösen kellett meghoznia.
Szakmabeliek szerint egyébként a Lotusnál csak átmeneti megoldásnak tekinthető, hogy Lopez veszi át a csapatfőnöki tisztséget, egész egyszerűen azért, hogy a luxemburgi pénzembernek az egyéb üzleti elfoglaltságok mellett nem lesz elég ideje arra, hogy minden versenyen ott legyen és ellássa a szerepkörrel járó teendőket. A mostani felállása arra enged következtetni, hogy az enstone-i központban Matthew Carter ügyvezető igazgató és a résztulajdonos Andy Ruhan látja majd el a vezetői feladatokat, a versenyekre utazó csapat operatív irányítása pedig Nick Chester technikai igazgató és Alan Permane főmérnökre feladata lesz, ám Lopeznek így is lesz elég tennivalója. Nem csoda, hogy egy esetleges főállású csapatfőnök – mondjuk a Mercedestől távozó Ross Brawn, esetleg a McLarentől kiebrudalás alatt álló Martin Whitmarsh - leigazolásával kapcsolatban állítólag megjegyezte: „Ha esetleg szükségünk lesz rá, szerződtetünk egyet!”