Igazi csemegére hajthatnak az autógyűjtő mániákusok az RM Auctions május 10-én, Monacóban tartandó versenyautó-aukcióján: az esemény fő attrakciója a későbbi világbajnok James Hunt 1974-es Hesketh 308-asa lesz.
Forma-1-es versenyautókra gyakran licitálhatnak a megszállott gyűjtők a különféle aukciókon, ám a Hesketh 308 igazi ritkaságnak számít. Ez volt a bohókás arisztokrata autósport-fanatikus, Lord Hesketh csapatának első saját konstrukciója, s a kalapács alá kerülő példány értékét nem csak az növeli, hogy a Rush című kiváló film apropóján a világ újra felfedezte magának James Huntot, az autó pilótáját, hanem az is, hogy ez volt a 308-as legelső, 001-es sorozatszámú példánya.
Míg Hesketh 1973-ban, a csapat első idényében egy módosított March 731-essel küldte csatába a szintén debütáns Huntot néhány futamon, addig a következő szezonra a legendás tervező, Harvey Postlethwaite megalkotta a gárda első saját konstrukcióját. A Ford-Cosworth DFV motorral hajtott autó eleinte felülmúlta a várakozásokat: Hunt kapásból megszerezte a pole pozíciót a világbajnokságba nem beszámító, Brand Hatchben rendezett Race of Championson, egy héttel később pedig már a dobogó legfelső fokára is felállhatott a silverstone-i International Trophy-n, amely szintén nem képezte részét a vb-menetrendnek.
A folytatás már közel sem volt ennyire sikeres a tőke és tapasztalat tekintetében a Lotustól, a Ferraritól, a McLarentől és a többiektől jócskán elmaradó alakulat számára. A világbajnoki menetrendben Hunt számos kiesés mellett három bronzérmes pozíciót, valamint egy negyedik helyezést tudott felmutatni, amivel az egyéni tabella 8. helyén végzett. Hesketh az autó továbbfejlesztett változatával versenyeztette Huntot 1975-ben is, aki abban az évben megszerezte első nagydíj-győzelmét és a ponttáblázat 4. helyén zárt, de ez kevés volt a csapat életben maradásához: a szponzori pénzekről tudomást sem vevő főnemesnek elfogyott a pénze és kilépett, cimborája, Anthony 'Bubbles' Horsley a megszokott Hesketh Racing név alatt továbbvitte a csapatot, míg Huntot a távozó Emerson Fittipaldi helyére szerződtette a McLaren, ahol 1976-ban világbajnok lett.
A 308-as várható áráról egyelőre csak találgatni lehet, ám különféle szaklapok szerint 400-650 ezer euróért cserélhet gazdát Monacóban. Aki megengedheti magának, február 22-én egy másik, Silverstone-ban tartandó aukción eredeti Hunt-sisakot is vásárolhat: ott egy 1978-as, a brit világbajnok által a McLarennél használt fejfedőt lehet megszerezni, amely a szervezők szerint 20 év után először cserél majd gazdát. Ez sem ígérkezik olcsó mulatságnak, az értékét 18-25 ezer fontra becsülik.