Nagyon úgy tűnik, hogy a Renault Sport Forma-1-es részlegénél a közelmúltban végbement vezetőváltás jó hatással van a francia gyártó és a Red Bull kapcsolatára. Christian Horner a Hungaroringen elismerte: Cyril Abiteboul visszatérésével rendeződtek a vitás kérdések és a szakításról szóló hosszas spekulációhajdárat után újra békés és konstruktív a felek együttműködése.

Újra sínen van a Red Bull és a Renault kapcsolata a Forma-1-ben: az együttműködésről az utóbbi időben úgy hírlett, hogy a szakadék szélére sodródott, még szakítós pletykákat is lehetett hallani nem olyan régen, ám Christian Horner csapatfőnök a Hungaroringen már leszögezte, hogy jelenleg újra jó irányba haladnak a dolgok. Ráadásul ez nem is feltétlenül annak eredménye, hogy Daniel Ricciardo révén a különítmény Mogyoródon megszerezte idei második futamgyőzelmét, hanem sokkal inkább annak, hogy a francia gyártó a közelmúltban átszervezte a sportosztály vezetését és a menedzsment élén Jean-Michel Jaliniert a Caterham éléről a Renault kötelékébe visszatérő Cyril Abiteboul váltotta fel.

Horner a Renault Sporthoz visszatérő Abiteboult dicséri

„Úgy gondolom, hogy remek dolgok vannak készülőben, nagyon szorosan dolgozunk együtt a Renault-val a közelmúltbeli menedzsmentváltozás óta” – nyilatkozta a Formula1.com-nak adott exkluzív interjújában Horner, aki dicsérte Abiteboul tevékenységét: „Remek a kapcsolatunk, Cyril kiváló munkát végez és immáron sokkal komolyabb a szerepünk, már majdnem teljesen olyan, mint egy rendes gyári csapaté.”

A Renault harmatos idénykezdete jócskán rányomta a bélyegét a Red Bull eddigi szereplésére is: ennek okán odáig fajultak a dolgok, hogy Helmut Marko, az energiaitalosok sportszakmai tanácsadója perrel és szakítással fenyegette meg a francia gyártót, az Osztrák Nagydíj magasságában pedig olyan spekulációkat is lehetett hallani, hogy Dietrich Mateschitz birodalma a Renault-val is partnerkapcsolatban álló osztrák autóipari cégek bevonásával saját hajtáslánc fejlesztésébe kezd.

Marko keresztes hadjárata a jelek szerint eredményes volt és arra irányult, hogy a Renault-nál szemléletváltás menjen végbe. Horner dicsérte a francia partnert, ahol – mint fogalmazott – ’rátermett emberek dolgoznak, akikkel azonos irányba haladhatunk’ és a szakember azt is felfedte, hogy a Renault-val a legfőbb gond eddig az volt, hogy a többi motorszállítóval ellentétben a figyelmet és a forrásokat megosztva külön-külön fejlesztett a Red Bullnak és a Lotusnak.

Arra a kérdésre, hogy a problémák forrása azt volt-e, hogy a Renault eltérő motorokat szállított a két gárdának, Horner így felelt: „Ez is probléma volt. Ha megnézzük a Mercedest és a Ferrarit, ők csak egy csapatra összpontosítanak, de az ügyfeleik így is remek terméket kapnak, míg a Renault más filozófiát követett és erre ráfizettünk egy picit. Az új menedzsmentnek köszönhetően már más a helyzet. Mostantól a figyelem teljes egészében a Red Bull Racingre irányul, aztán pedig a Toro Rossóra. Ez komoly különbséget teremt majd. Rendkívül pozitív fejlemény ez számunkra és a Renault számára is” – mondta a sportág hivatalos honlapjának a szakvezető, aki a négyszeres világbajnok címvédő Sebastian Vettel idei mélyrepülését is a hajtáslánc-gondok rovására írja, ugyanakkor megjegyezte, hogy ’előbb vagy utóbb ez is a múlt lesz’.

Mint ismeretes, nemrégiben kiszivárgott, hogy a Lotus biztosan kiválik a Renault-ügyfélkörből és az enstone-i alakulat a Mercedes-szekértáborhoz csatlakozik a Hondára váltó McLaren helyén. A tárgyalások egy ideje már előrehaladott fázisban vannak, de még nem zárultak le: az F+1 Blog információi szerint jó esély van arra, hogy a nyári szünetet követő első viadalon, a Belga Nagydíjon sor kerülhet a megállapodás véglegesítésére és bejelentésére is.

A Red Bull a Magyar Nagydíj után 219 ponttal a 2. helyet foglalja el a konstruktőri tabellán a 393 ponttal éllovas Mercedes mögött. A versenyzők közül Ricciardo 131 ponttal a tarsolyában a 3. pozícióban állomásozik, 60 ponttal lemaradva a 2. helyet birtokló Lewis Hamiltontól, míg Vettel 88 egységgel csak a 6. helyen szerénykedik.