Az utóbbi időszak legmenőbb szelfijét készítette a Caterham Forma-1-es pilótája, Marcus Ericsson, aki egy svédországi utcai bemutatón cserdített egy fotót magáról a versenyautó volánja mögött. Vannak, akik szerint a svéd pilóta munkássága kimerül ennyiben, maga az érintett azonban arra számít, hogy egyszer ugyanolyan szobra lesz, mint a legendás „Szupersvédnek”, Ronnie Petersonnak…
Ericsson múlt hétvégén Peterson szülővárosában, Örebróban bemutatózott a Caterhammel, akkor készítette a világhálót pillanatok alatt körbejáró szelfit is. A 24 esztendős pilóta is a közelben, a 20 kilométernyire található Kumlában született és nevelkedett fel, így nem meglepő módon a bemutató érzelmes volt számára.
„Számos remek versenyző került ki ebből a térségből, elég csak Ronnie Petersonra, a ralis Stig Blomqvistre vagy a túraautózásban, más géposztályokban bizonyítókra gondolni. Svédország 23 évet várt a következő Forma-1-es pilótára. Csodálatos, hogy én vagyok az és átélhetem, megtapasztalhatom, hogy a különféle helyszíneken egész évben sok svéd rajongóval találkozhatok” – nyilatkozta Ericsson.
A Caterham idén is harmatgyenge, a gárda évközi tulajdonosváltáson és átszervezésen esett át, így a körülmények semmiképp nem kedvezőek egy újonc bemutatkozásához, ám a szakmában többen is vannak, akik úgy vélik, hogy Ericsson idei bizonyítványát ennek fényében is nehéz megmagyarázni. Kamui Kobayashi szinte megsemmisítette a svédet, kvalifikációk tekintetében 10:2 az állás a japán javára, de könnyedén kalapálta el Ericssont a Spában egy futam erejéig beugró korábbi háromszoros Le Mans-i győztes, André Lotterer is.
Amikor a Caterham új menedzsmentje elkezdte felbolygatni a pilótapárost, rajongói berkekben kisebb felháborodáshoz vezetett, hogy nem Ericssont, hanem a gyorsabb, tapasztaltabb Kobayashit állították félre. Ez jól rámutatott arra, hogy a svéd valószínűleg nagyobb pénzösszeget szállít a különítmény konyhájára, mint a japán, aki rajongók által összedobott 2-3 millió euróból próbálja kihúzni a szezont. Érdemes megjegyezni, hogy a svéd pilóta támogatói rejtőzködnek: az autón egyetlen szponzormatrica sincs, amely Ericssonhoz lenne köthető, ráadásul a mecénásokkal kapcsolatban általában a pilóta és az őt körülvevő személyek is mélyen hallgatnak.
„A debütáló idény nyilvánvalóan nehéz, de eddig minden rendben” – mondta a múlt hétvégi eseményen Ericsson. „Az új tulajdonosok nyomást gyakorolnak ránk annak érdekében, hogy fejlesszük az autót, ami mindenképpen pozitívum. Szerintem megfelelő irányba haladunk.”
A svéd optimista, s bár többek szerint nem sok keresnivalója van a Forma-1-ben, hosszú távra tervez a legelitebb géposztályban: „A cél számomra az, hogy több éven át a Forma-1-ben maradjak és jelen pillanatban is ezen dolgozunk. Ha 15 év múlva visszatérünk ugyanide, talán már az én szobromat is láthatjátok majd” – idézte a Reuters a versenyzőt, akinek legjobb eredménye idén a Monacói nagydíjon elért 11. helyezés volt.