A Ferrarin kívül már minden motorgyártó közzétett egy hangmintát arról, hogyan szól a tesztpadon a jövőre debütáló 1,6 literes, V6-os turbómotor, de ezzel jóformán csak felkorbácsolták az indulatokat. A fanatikusok többsége úgy érzi, hogy a hanghatás változása felér a Forma-1 megcsonkításával, azonban a csapatfőnökök igyekeznek lehűteni a kedélyeket.

Gyenge, erőtlen, nem méltó a Forma-1-hez: ilyen és ehhez hasonló vélemények fogalmazódnak meg a különféle közösségi csatornákon azután, hogy a Renault, a Mercedes és a Honda is közzétett már egy-egy hangmintát a jövőre debütáló új, ’egyhat-véhat-turbó’ hajtóműről. Az állítólag túlzott üzemanyag-fogyasztással bajlódó Ferrari továbbra is adós a hangmintával, de nehéz elképzelni, hogy épp a maranellói tesztpadról érkező felvétel hallgattatja majd el a kritikusokat.

Napirendre került a motorhang kérdése az Indiai Nagydíj pénteki, csapatfőnöki sajtótájékoztatóján is, ahol Ross Brawn, a Mercedes vezére leszögezte: hibát követnek el azok, akik az eddig hallott hangfelvételek alapján alkotnak véleményt.

„Úgy gondolom, hogy előbb látnunk és hallanunk kell az autókat a pályán, mert nem hinném, hogy a tesztpadon készített felvétel reprezentatív” – fogalmazott a brit szakember. „A tesztpadon a V8-as is teljesen másképp szól, mint az autóba építve. Várjunk és figyeljünk. Ez van, tovább kell lépnünk, ráadásul ezzel a hajtáslánccal egy izgalmas új korszak veszi kezdetét.”

Bernie Ecclestone, a Forma-1 nagyvezére már a motorformula-váltásról szóló döntés idején jelezte, hogy a változó hanghatás veszélyeztetheti a sportág vonzerejét, marketingértékét és eladhatóságát. Christian Horner, a Red Bull főnöke szerint a hanghatás „része a Forma-1 génjeinek” és „létfontosságú, hogy ezt az elemet ne veszítsük el”, ugyanakkor Vijay Mallya, a Force India tulajdonos-csapatfőnöke is emlékeztetett arra, hogy Ecclestone a megbeszélések során rendszerint hangsúlyozta: a motorhang vonatkozásában nincs helye kompromisszumnak, ezért – mint az indiai milliárdos fogalmazott – „szerintem nem is lesz kompromisszum”.

Stefano Domenicali, a Ferrari főnöke biztos benne, hogy az új formula alapján készített erőforrások hangja miatt nem csökken majd a sportág élvezhetősége: „Természetesen a motorhang nagyon fontos, semmi kétség efelől. Meg kell jegyeznünk, hogy az utóbbi években használtunk V12-est, amely a Ferrari számára fantasztikus erőforrás volt fantasztikusan magas fordulatszámmal és frekvenciával, majd V10-re, aztán pedig V8-ra váltottunk. Most jön a V6-os turbó és szerintem csak idő kérdése a hanghatás finomítása. Ez különösen fontos azok miatt a drukkerek miatt is, akik kijönnek a pályára, mert sajnos a televízión keresztül ezt nem lehet túlságosan érzékelni.”

A jelenlévő szakvezetők közül csak a Lotust irányító Eric Boullier volt visszafogott a témával kapcsolatban. A francia szerint tény, hogy megváltozik a hanghatás, de mint rámutatott: „Jól emlékszem a V12-esek hangjára is, de ez a mostani változás része az előrelépésnek és annak, hogy új technológia érkezik, olyan új technológia, amelyet a hétköznapi autózás során is használunk. Úgy vélem, hogy ettől ez a sport továbbra is rendkívül izgalmas lesz.”