Nosztalgikus kreációkkal rukkolt elő egy brit grafikai stúdió: az Escape Artist Design alkotói legendás Forma-1-es festéseket húztak rá modern versenyautókra. A végeredmény szemet gyönyörködtető, miközben a paddock attól hangos, hogy az új szabályok alapján készített jövő évi járgányok egyenesen ocsmányak lesznek…
Nem tudni pontosan, hogy mi inspirálta a brit grafikusokat retro festésű modern F1-esek elkészítésére, de az nem kétséges, hogy munkájuk eredménye igazán látványos. Olyan legendákat elevenítenek fel, mint például a Hesketh, a Brabham vagy épp a Tyrrell, de nem feledkeztek meg a Marlboro-McLaren legendás fehér-piros „ruhájáról” sem. Az idén történelmi mélypontra süllyedő wokingiakkal kapcsolatban szellemesen meg is jegyezték: „Ezzel a régi festéssel talán a McLaren is gyorsabb lenne egy picit!”
Míg a szigetországi grafikusok alkotásait valószínűleg az idősebb és a fiatalabb drukkerek is meseszépnek találják, addig a csapatok tervezőinek jelenlegi munkája valószínűleg nem arat majd osztatlan sikert. Erre utal, hogy a paddockban egyre inkább beszédtéma az, hogy a 2014-es új szabályok alapján készített autók nem lesznek túlságosan tetszetősek.
Nemrégiben a Red Bull aranykoponyája, Adrian Newey főtervező kerek-perec kijelentette, hogy az energiaitalosok jövő évi járgánya „sajnos csúf” lesz, s a Ferrari tesztpilótája, Pedro de la Rosa is elismerte, hogy a paddockban egyre többen teszik felé egymásnak a kérdést: „Hé, a mi autónk ocsmány! Milyen lesz a tiétek?”
Azzal, hogy valójában milyenek lesznek az új modellek, a januári bemutatókig csak a kiváltságosok lehetnek tisztában, mindenesetre Lewis Hamilton, a Mercedes versenyzője a DTM múlt hétvégi, hockenheimi évadzáróján leszögezte: arra számít, hogy hamar lecseng majd az autók külleme körüli hisztéria.
„Az autók orra alacsonyabb lesz, mint jelenlegieké, de igazi Forma-1-es autó kinézetűek lesznek. Picit olyanok lesznek, mint a régebbi autók. Az emberek egyébként mindig azt hiszik, hogy az új autók csúfabbak lesznek, aztán gyorsan megszokják a látványt és a régieket tartják csúnyának” – fogalmazott a 2008-as vb-első a Mercedes által szervezett vasárnapi sajtótájékoztatón.
Hamilton az ominózus eseményen a jövő évi, már 1,6 literes, V6-os turbómotorokkal és a jelenleginél kifinomultabb hibrid rendszerrel szerelt autóról annyit árult el, hogy a szimulátoros próbák alapján „a tapadás és a leszorítóerő kisebb, de a motorerő rendben van”, így vezetői szempontból „érdekes” kihívásnak ígérkezik a szabálymódosítások utáni korszak. Az F+1 Blog kérdésére a brit azt is elárulta, hogy elővigyázatosságból nem kíván célokat megfogalmazni a következő évadra.