F1 Forma-1 Lewis Hamilton Mercedes

Számtalanszor halljuk, hogy a versenyzők üléspróbán vesznek részt, mielőtt tesztelni, versenyezni kezdenek egy új versenyautóval. Lewis Hamilton, a Mercedes háromszoros világbajnoka saját ülését bemutatva magyarázta el a testre szabott, szénszálból készült miskulancia rejtelmeit. 

 

„Kényelmes, mégpedig annyira, hogy az edzések közben, itt ücsörögve el is lehet aludni” – mondja a Mercedes által közreadott videóban a brit pilóta. ”Az ülést a testemre szabták, így nem nagyon van lehetőség különféle mozgásra. Nagyon könnyű, ez az egyik fő szempont az ülésekkel kapcsolatban, így szénszálas anyagból készül. A kormány fölött kinézve épp az abroncsok felső részét látjuk. A pilótafülke rendkívül szűk, éppen ezért nem árt, ha a pilóta olyan méretű, esetleg picivel nagyobb, mint egy zsoké.”

Hamilton a videóban szemlélteti azt a különleges üléspozíciót, ahogyan a versenyzők a Forma-1-es autó volánja mögé bepréselik magukat: „Azért ülünk ebben a pozícióban, mert a súlypontot megpróbáljuk a lehető legalacsonyabban tartani. Más pozícióban a súly magasabban lenne, ráadásul ez a testhelyzet kedvezőbb az autó felső levegőbeömlője miatt is. Egyébként mint mondtam, tényleg nagyon kényelmes, szerintem ez a legkényelmesebb ülésem, ami valaha volt, még párnázásra sincs szükség, csak a vállamnál” – magyarázza a csillagosok kiválósága. 

Hamilton és a Mercedes ülése - videó

Mint a pilótától megtudjuk, számára 2014 óta változatlan ülést készítenek a Mercedes munkatársai: „Amikor 2013-ban a mostani csapatomhoz szerződtem, készítettünk egy ülést, amit egész évben használtam. Mivel 2014-re változott az autó, akkor készült egy újabb, és azóta ugyanazt használom, mert még mindig tökéletes. Mivel nem lehetek sem nehezebb, sem nagyobb, az idei évre is ugyanilyen ülést készítettünk.”

Az ülés két oldalán masszív kallantyúk találhatóak, amelyek – mint Hamilton kifejtette – „arra szolgálnak, hogy amikor baleset történik, a sportbírók a megfelelő eszköz használatával az üléssel együtt ki tudjanak emelni a kocsiból”. A pilóta csipetnyi humort is csempészett a bemutatóba, ugyanis a fej- és nyakvédő (HANS), valamint az övek jelentőségének hangsúlyozásakor pimasz mosollyal jegyezte meg, hogy az övek kapcsolója a férfiak „legfontosabb részénél” található. 
F1 Forma-1 Lewis Hamilton Mercedes
Hamilton azt is elárulta, hogy mi a legtrükkösebb része a pedálozásnak: „Két pedálunk van ugye, a fék és a gáz. Van egy nagyon nehéz dolog: amikor a kanyarban vagyunk, a testünk is dőlni akar egyik oldalról a másikra, így nagyon oda kell figyelni arra, hogy a lábunk ne billegjen, mert csak így lehet a lehető legnagyobb finomsággal nyomni a pedálokat. Vannak versenyzők, akik emiatt egy kisebb párnát használnak a két térdük között” – fogalmazott a címvédő, aki az idei szezonnak is toronymagas esélyesként vág neki, ám saját bevallása szerint arra számít, hogy a Ferrari idén komoly riválisa lehet a Mercedesnek.