Aki elvárásokat fogalmaz meg a 2014-es Forma-1-es évaddal kapcsolatban, azt könnyen érheti nagy csalódás – mondta a jövő évi szabályváltozásokkal kapcsolatban az F+1 Blognak Lewis Hamilton vasárnap Hockenheimben, ahol a DTM idényzáróján vendégszerepelt. A brit elégedett a Mercedesnél töltött első idényének eddigi tapasztalataival és megerősítettnek érzi, hogy nem hozott rossz döntést, amikor nevelőegyüttesét, a McLarent hátrahagyva az átigazolás mellett döntött.
Ha elbízod magad, könnyen felsülhetsz! Dióhéjban így lehetne összefoglalni Lewis Hamilton állásfoglalását azzal kapcsolatban, hogy mit vár a 2014-es szezontól, amikor a motorformula változásán túl is számos egyéb szabálymódosítás lép majd életbe a Forma-1-ben. Az utóbbi évek Red Bull-dominanciája után a közvélemény arra számít, hogy változások borítják majd az erőviszonyokat, a brit azonban egyelőre csak annyit tud, hogy elbizakodottságnak helye nincs.
„Nincs semmiféle elvárásom a következő idénnyel kapcsolatban. Jómagam úgy gondolom, hogy az elvárások megfogalmazása a legjobb út a csalódás felé. Egyébként volt már néhány megbeszélésem a csapattal, a tervezőkkel és a mérnökökkel. Csodálatos, ahogyan megközelítik a 2014-es idényt, gőzerővel dolgoznak az új autón. Mindannyian tudjuk, hogy fejlesztések vonatkozásában óriási munka vár ránk, de maximálisan bízom a csapatban” – mondta Hamilton az F+1 Blognak vasárnap Hockenheimben, ahol a Mercedes képviseletében vendégeskedett a DTM évadzáróján.
Egy éve ilyenkor a britet a fél világ őrültnek nyilvánította, amikor kiderült, hogy a McLarentől átigazol a fennállása első három idényében csak nyűglődő Mercedeshez. A kocka azóta fordult: a brit csapat történelmi mélypontra süllyedt, míg a csillagosok sokat javulva harcban állnak a konstruktőri tabella 2. pozíciójáért, így Hamilton szerint végérvényesen megerősítést nyert, hogy nem hozott rossz döntést.
„Tavaly mindenki azt állította, hogy életem legrosszabb döntését hoztam meg, ehhez képest már nyertünk három futamot, több ízben végeztünk dobogós helyen és esélyünk van a konstruktőri tabella második helyének megszerzésére, tehát az idényünk sikeresnek mondható. Szereztünk nyolc pole pozíciót is, igaz, ezek közül sokat nem tudtunk győzelemre váltani, mert a Red Bull túlságosan erős, és nem is mindig tudtuk kihozni a maximumot az adott helyzetből, de ez is azt mutatja, hogy az alapokat sikerült lefektetünk az idei évben” – fogalmazott az egyéni ponttáblázat 4. helyén állomásozó versenyző, aki csapata három győzelméből egyet, a Magyar Nagydíjon aratott sikert jegyzi, de így is jobban áll társánál, Nico Rosbergnél.
Abban, hogy Hamilton jól érzi magát a Mercedesnél, a szakmai munkán túl komoly szerepe van annak is, hogy a csillagosoknál jóval kevesebb kötöttséggel kell szembesülnie, mint korábban a McLarennél. Ahogyan azt a közelmúltban az F+1 Blog is megjegyezte, ennek egyik mókás, de jól látható megnyilvánulása a pilóta kényének-kedvének megfelelően készített új stílusú „céges” sapka, s kérdésünkre válaszolva Hamilton utalt rá, hogy valóban nagyobb lett a mozgástere.
„A McLarennél hat éven át kértem, hogy ilyen sapkát viselhessek, de soha nem készítették el. Itt megkaptam, mert ez a csapat picivel többet tesz annak érdekében, hogy többet mutathassunk magunkból. A Forma-1 ilyen tekintetben más, mint például a MotoGP, ahol a versenyzőknek jóval több lehetőségük van arra, hogy megmutathassák a valódi személyiségüket” – fogalmazott a brit.
Hamilton nyomatékosította, hogy a közelgő, 2015-től felálló McLaren-Honda szövetség miatt sem fordult meg a fejében, hogy másként kellett volna döntenie: „Úgy nőttem fel, hogy számomra a Mercedes jelentette az autót, nem a Honda” – mondta nevetve. „Nem hinném, hogy olyan sikereket érhetnek el, mint a Mercedes. Nekem komoly céljaim vannak, világbajnoki címeket szeretnék nyerni ezzel a csapattal, ráadásul 13 éves korom óta kötődöm a Mercedeshez, így nem tudnám elképzelni hogy máshol versenyezzek.”
A hockenheimi esemény egyik fénypontja az volt, amikor a brit a DTM-es Mercedesszel körözött: a bajnokság betétversenyeként futó F3-as sorozatban lehúzott éveknek köszönhetően a hétvégék hangulatát jól ismerte, a versenygéppel viszont mostanáig nem volt alkalma közelebbi ismeretséget kötni. Noha a szakadó eső miatt a körülmények nem voltak ideálisak, a pilóta széles mosollyal az arcán szállt ki a volán mögül. Egy újságírói kérdésre válaszolva azt is elárulta: a Forma-1 felé igyekvő fiataloknak nem ajánlja a DTM-et, azt viszont nem tartja kizártnak, hogy többekhez – az utóbbi évekre visszatekintve például Ralf Schumacherhez, David Coulthardhoz vagy épp Timo Glockhoz hasonlóan - Forma-1-es pályafutása végeztével ide szerződik „levezetni”.
Hamilton a DTM-es Mercedesben
„Ez határozottan olyan dolog, amin érdemes elgondolkodni” – válaszolt a későbbi DTM-szerepvállalást firtató kérdésre. „Véleményem szerint a DTM nem tekinthető lépcsőfoknak a Forma-1 felé vezető úton, a Forma-3 és a GP2 sokkal inkább az, viszont a világ legjobb túraautó versenyzőinek itt van a helye. Sok Forma-1-es versenyző is ide jön a pályafutása végén, így a bajnokság biztosan megfelelő helyszín a levezetésre, számomra azonban most még korai lenne ilyesmin gondolkodni.”
Mint ismeretes, a napokban hivatalossá vált, hogy a Mercedes, az Audi és a BMW vadászterületének számító bajnokság jövőre hazánkba is ellátogat, a DTM mezőnye a promóter által közreadott versenynaptár szerint 2014. június 1-jén csatázik majd a Hungaroringen, ahol először – és mindeddig utoljára – 1988 szeptemberében tett látogatást a széria.